OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Proboszczewice Płockie

Ostatnia zmiana: 2020-12-28

<== | Galeria | ==>
Data: 2006-09-09
Autor: Marcin Kulinicz
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-12-28

Galeria użytkownika Marcin Kulinicz

Budynek nastawni posterunku "Pr".

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 180
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ROPA Poznań (2020-12-29 18:07:11)
    Na dzień dzisiejszy pociągi z Płocka do Sierpca kursują. Wiadomo, tam jest Browar. Pewnie piwo wywożone jest samochodami, a szkoda.
  • #2 Marcin Kulinicz (2020-12-30 09:37:28)
    Swoją drogą, to dokąd piwo miałoby być wożone pociągami? Nie ma już takiej logistyki, która obsługiwałaby "drugi koniec" koleją.
  • #3 Andrzej2110 (2020-12-30 11:49:59)
    Browar rozebrał bocznice około 10 lat temu. Piwa to pociągiem raczej nie rozwiezie się ale produkty do produkcji piwa można by było. No ale teraz już się nie da. Bocznicy tez się już nie odbuduje, bo już teren zagospodarowany.
  • #4 (odp. na #2) wasiukibic (2020-12-30 13:24:59)
    W dobie rozwoju intermodalu nie byłoby technicznego problemu, aby załadować kegi z piwkiem do tej wielkiej biksy i puścić w świat. Niemcy czy Holendrzy w łańcuchu logistycznym wykorzystywali kontenery w połączeniu pociąg-tramwaj, np. Pytanie tylko, czy Browar Kasztelan, czy jak to się tam teraz zwie, ma na tyle masowego odbiorcę, żeby się to opłacało oraz czy przewoźnik dysponuje odpowiednim taborem, infrastrukturą przeładunkową, etc. i jakby to wyszło czasowo, w porównaniu z transportem samochodowym. Rozważanie czysto teoretyczne; jak wspomniał Andrzej, temat zamknięty.
    Jako ciekawostkę dodam, że nawet dla z pozoru pierdołowatych rzeczy, intermodal ma sens. Niedawno kupowałem tylną lampkę rowerową. Tanio, ale maksymalny czas dostawy ponad miesiąc, bo jak stwierdził pośrednik, kontener musi dojechać od Chińczyka do Kątów Wrocławskich.
  • #5 Michał Wyporski (2020-12-31 14:04:07)
    Kasztelan należy do Carlsberga, więc produktów rozlewają tam mnóstwo. Intermodal ma sens nawet przy jednym kontenerze, oczywiście, gorzej tylko z obsługą bocznic. Polikwidowane lokomotywownie i całą sieć do obsługi manewrów.
    Szansą są nowe loki dwutrakcyjne. Tak się dzieje np. na stacji Gostynin.
    Gama przyciąga cały skład pod drutem, a manewry bocznicowe obsługuje na drugim spalinowym silniku.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Proboszczewice Płockie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...