Pyskowice
Ostatnia zmiana: 2020-11-30
<== | Galeria | ==> | ||
Data:
2006-08-04
Autor: Michal__TG Napisz e-mail Zamieszczono: 2020-12-01 |
Pyskowice na terenie skansenu kolejowego. Pojazd kiedyś należał do kopalni piasku Szczakowa. Cz. 1.
Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?] Tagi: tabor. Podobiekty: |
Odsłon : 311
: 6 Zaloguj się by móc zagłosować. Obiekty: |
Komentarze: ⇵
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-01 18:04:36)
Proszę jaki "piękny" "Berlińczyk" typ ET 168 Oranienburg http://www.s-bahn-ga…
Czyli i nie tylko w Gdańsku ale i na Śląsku funkcjonowały te "zdobyczne" zugi. -
#2
Jacek
(2020-12-01 20:01:18)
To tylko własność skansenu, nic mi nie wiadomo o ich kursowaniu na Śląsku.
-
#3 (odp. na #2)
Michal__TG
(2020-12-01 23:35:13)
Może i nie kursowały na Śląsku i w Zagłębiu, ale dlaczego na nim dość stara naklejka kopalnia piasku Szczakowa?
-
#4
Jacek
(2020-12-02 09:37:45)
Dlatego że jeździły zapewne jako wagony z lokomotywą w składzie pociągu sieciowego, a nie samodzielnie. Resztę bracia Jakubiny Ci dopowiedzą .
-
#5
Jacek
(2020-12-02 12:14:42)
EW90-36 jeździł w Kop.Piasku Szczakowa ze spalinówką, jako pociąg ratunkowy do zdarzeń.
-
#6 (odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-02 22:25:13)
Ten typ funkcjonował na S-Bahn w Berlinie do 1963 roku (czyli 38 lat) więc go tam już nie pamiętam.
Była to pierwsza większa seria dla potrzeb tej kolei, 50 sztuk tzw. "Viertelzuge" czyli "Ćwierć - pociągów" z 1925 roku.
"Viertelzug" czyli zespół napędowy+wagon doczepny, mógł być zestawiany w zależności od obciążenia ruchowego danej linii i pory dnia w 2 lub 4 takie jednostki
w pociągu.
Cały zespół 4 jednostek miał długość 144 metry.
Jednak wykorzystano je pózniej w l. 60-tych z braku innych wagonów dla potrzeb linii nr 5 w metro berlińskim i to jeszcze pamiętam.
Najbardziej masowym jednak modelem pociągów berlińskiej S-bahn był tzw. "Stadtbahner" czyli "Miejski Kolejarz"
http://www.s-bahn-ga…
Części do niego budowano również we Wrocławiu w Linke-Hoffmann-Busch-Werke AG in Breslau (L.H.B.).
Te pociągi były 18% lżejsze od poprzednika ze względu na użycie w nich stopów metali lekkich.
Łącznie wyprodukowano 1.276 wagonów: sterujących, napędowych i doczepnych.
Ostatni kurs służbowy tego modelu miał miejsce 21 grudnia 1997 czyli po 70 latach pracy!
(solidna jeszcze wtedy, niemiecka robota)
50 lat temu gdy jezdziłem nimi po Berlinie (i Gdańsku), a miały już wówczas po 40 lat, fascynowałem się że takie zabytki (ze względu na tą klasyczną,
pruską formę) a jeżdżą.
A służyły od tego czasu jeszcze kolejne 30 lat.
Podobnie jest z naszymi EN-57/71 które mają szansę dorównać do tego rekordu.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Stacja kolejowa Pyskowice