OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jędrzejów

Ostatnia zmiana: 2021-09-25

Galeria | ==>
Data: pomiędzy 1885-01-01 a 1886-01-01
Autor: nieznany
Przesłał: Jonasz Misiaszek-Przybyszewski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-11-26

Galeria użytkownika Jonasz Misiaszek-Przybyszewski

Galeria autora nieznany

Budynek dworcowy w 1885.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: budynki dworcowe; perony/rampy/place/zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 439
: 3

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 subsens (2020-11-26 21:32:56)
    Stawiam na Jędrzejów - tak wyglądał tamtejszy dworzec do sierpnia, a w najlepszym przypadku października 1914.
  • #2 Tomasz (2020-11-27 23:31:54)
    To raczej nie Olkusz. Dla porównania jest zdjęcie z 1884 roku https://www.bazakole…
  • #3 subsens (2020-11-28 21:37:07)
    Kto się wycofywał w latach 1914-15, ten psuł, ale racjonalnie. Wysadzano budowle inżynierskie i urządzenia techniczne, pierwszorzędnym celem robót strzałowych na każdej stacji była wieża wodna. Dworce po wielokrotnych ewakuacjach raczej nie były wypełnione materiałem palnym i podłożony tam ogień zżerał przede wszystkim poddasze, o ile jeszcze istniało. Po ustabilizowaniu frontu wschodniego kolej dęblińsko-dąbrowską przejęła firma K.u.k. Heeresbahn Nord, robiąc gruntowne porządki zwłaszcza na węzłach i stacjach stycznych (np. w Garbatce). Odtwarzając dach w Jędrzejowie Austriacy zredukowali go do niezbędnych czterech połaci, a po pierwotnym szczycie nad środkowym ryzalitem pozostał gzyms, idealny dla umieszczenia nazwy stacji: https://www.bazakole…
    Jeszcze sobotnie MSPANC. Niejaki humus (który, nota bene, mając do czynienia z bezkresem imperium, nie odróżnia IDŻD/DŻID od Wiedenki na jego zachodnich rubieżach) zrobił bardzo dobrą robotę, skupiając w jednym miejscu znakomity materiał zdjęciowy, nie tylko kolejowy: https://humus.livejo… Oczywiście _uporządkowany_ transfer humusowych zdjęć do Bazy jest bardzo pożądany ale czasochłonny, bo identyfikacja obiektów mostowych wymaga przeliczania wiorst na km - z mapami, satelitami, etc. Komu by się chciało... Efekt pójścia na łatwiznę w przypadku 'olkuskiego' Jędrzejowa na poziomie taktycznym jest śmieszny: krynice tzw. myśli internetowej w PL jak potrafią, tak se radzą z dysonansem poznawczym. Np. odbijają zdjęcie w poziomie, uzyskując lustrzany obraz świata zdominowanego oraz urządzanego przez osoby leworęczne - i nic ponadto, bo takiej bryły, tak usytuowanej względem toru nie było, zwłaszcza w Olkuszu. Chętni i podatni mogą sobie powyższy przypadek ekstrapolować na poziom strategiczny (czy wręcz geostrategiczny): nawet przypadkowo, do skutecznej, zbiorowej dezorientacji przed monitorami tutaj wystarczy jeden sympatyczny gość za klawiaturą tam.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Jędrzejów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...