OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Podnieśno

Ostatnia zmiana: 2019-12-24

<== | Galeria | ==>
Data: 2008-06-25
Autor: Maciej Prekurat
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2022-01-13

Galeria użytkownika

Kształtowa tarcza ostrzegawcza 'ToB', stojąca przed nieistniejącym już wówczas semaforem wjazdowym 'B'. Widok w stronę Sokołowa Podlaskiego.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 259
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ROPA Poznań (2022-01-14 21:37:45)
    To klimat naszych kolei w przeszłości, co niektórzy sie śmieją a my dzisiaj szukamy takich zdjęć. "Przesiąknięci pendolinomania" i innymi Flirtami , tęsknimy za koleją z przeszłości a do tego dyskutujemy czemu tam juz nie kursują pociągi.
  • #2 (odp. na #1) Paweł Skup (2022-01-15 07:34:58)
    Bo to jest kolej, którą lubiłem (-liśmy). Z klimatem. Kolej dla ludzi, dla których podróż już sama w sobie jest celem.
    Zapakowany do pudełka, w którym nie otwierają się okna, jadący po szynach, które nie stukają i płacący za tę przyjemność porównywalnie, co za samolot albo paliwo do samochodu na tej samej trasie odczuwam wątpliwą przyjemność i bardziej się zmuszam to miłości. Do tego współpasażerowie mało rozmowni, wpatrzeni w ekraniki... Oczywiście kolej ma wiele funkcji, w której nic jej nie zastąpi, choćby funkcję "tramwaju" dowożącego ludzi do pracy czy szkoły, ale to już zupełnie inna historia.
    Generalnie czuję się oszukany, jak ten modlący się inwalida z dowcipu: "Panie Boże, chciałbym mieć obie nogi takie same...". I stracił drugą nogę.
  • #3 Błażej Kopka (2022-01-16 01:45:23)
    Postępowi nie ma co dawać kontry, bo idąc skrajnie tym tokiem myślenia ktoś powie - a co to za żelastwo paskudne? Kiedyś był piękny trakt, konikiem z zaprzęgiem jechałeś "...i ty wszystkich widzisz i ciebie widzą..." ;)
  • #4 (odp. na 2) subsens (2022-01-16 04:32:10)
    Praca zwięzła, kompletna i na temat. Credo?
    Aplauz.
  • #5 (odp. na #1) zenOBeK (2022-01-17 15:06:13)
    Marzymy o powrocie do przeszłości? Niestety raczej nie możliwe. Tak samo jak nie wóci era parowozów. Tak samo jak nie wrócą do życia marginalne linie kolejowe. Świat będzie się zmieniał. Dlatego należy ratować co tylko się da. Choćby w cząstkowej formie. Choćby budując ścieżki rowerowe na liniach, które nie mają szans. To będze przypominać o niegdysiejszej potędze kolei...
  • #6 Prochiron (2022-01-18 17:53:16)
    Porównanie z zaprzęgiem konnym jest dość trafne. Podobnie jest z paradoksem polnej drogi wybrukowanej kocimi łbami - wygląda nostalgicznie i malowniczo, ale gdybyśmy mieli jeździć taką drogą za pomocą dorożki dwa razy dziennie, byłaby to udręka. Lubię się przejechać nieco starszym składem, typu stary EN57 na trasie Piła-Bydgoszcz albo Zbąszynek-Rzepin, miło się nawet jeździ TLK z wagonami przed modernizacją, jednak generalnie rzecz biorąc kolej dzisiaj jest po prostu lepsza, co najbardziej człowiek sobie uświadamia przesiadając się bezpośrednio z nowej Pesy do wyjącego i rozklekotanego EN57. Jakimś pomysłem byłoby pozostawienie pojedynczych kursów w ciągu dnia, obsługiwanych starym taborem, z zaznaczeniem tego w rozkładzie.
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2022-01-18 19:12:50)
    "Tak samo jak nie wrócą do życia marginalne linie kolejowe." Zależy, co rozumiesz po hasłem "marginalne", ale w Trzebnicy, Bielawie i Tłumaczowie się udało.
  • #8 (odp. na #6) Paweł Skup (2022-01-18 19:45:22)
    Oznaczanie w rozkładzie składów historycznych spotkałem w którymś z europejskich krajów i to rzeczywiście dobry pomysł.
    Mam natomiast zastrzeżenie do obu podanych przez Ciebie przykładów ponieważ zarówno kocie łby jak i EN57 to - moim zdaniem - ślepe zaułki rozwoju techniki. Pierwszy od czasów rzymskich, drugi nieco później, ale oba były wykorzystywane stosunkowo zbyt długo z, prawdopodobnie, podobnej przyczyny: braku lepszego pomysłu.
    I rzeczywiście, jak mnie 10 lat temu przewieźli z Warszawy do Wrocławia opóźnionym kiblem, to po tych 9 godzinach wysiadłem kompletnie nieprzytomny z taaaaką głową. Brawo za pomysł dla Przewozów Regionalnych.
    Podobnie z kocimi łbami - już wolę gruntową z przedziałkiem. Jest ciszej i mniej trzęsie.
    A pociąg ma być złożony z wagonów z kilkuosobowymi przedziałami, zaś za oknem mają być widoki, a nie ekrany dźwiękochłonne. Jestem wymagający:)
  • #9 Błażej Kopka (2022-01-18 21:33:38)
    Jeżeli gdzieś jest potencjał, to linia ma szansę. Na przykładzie wlkp - lk377 podniosła się do życia, mimo, że ruchu pasażerskiego tam nie ma, ale już pobliskie linie typu Skoki-Janowiec, Wągrowiec-Damasławek i wiele innych się nie podniosą.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Podnieśno

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...