OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bratian

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: nie ma, być może były
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
kody: IBNR:5051
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  24,203 Tama Brodzka – Iława Główna (251)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Nowe Miasto Lubawskie (warmińsko-mazurskie) 2,83 km
Nowe Miasto Lubawskie Południe (warmińsko-mazurskie) 3,76 km
Pacołtowo (warmińsko-mazurskie) 4,02 km
Rakowice (warmińsko-mazurskie) 5,05 km
Radomno (warmińsko-mazurskie) 5,35 km
Kurzętnik (warmińsko-mazurskie) 6,60 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bratian

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...