OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Trzebnica

Ostatnia zmiana: 2017-08-08

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-08-06
Autor: Łukasz Kiąca Napisz e-mail
Zamieścił: Marek Potocki , 2017-08-06
Widok na zmodernizowany peron oraz przebudowany układ torowy. Wylot na Wrocław.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' bez ograniczeń [?]

Tagi: budynki dworcowe, infrastruktura torowa i równie stacyjne, perony, rampy, place, zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 163
: 12

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Paweł Szrajber (2017-08-07 22:52:32)
    Tory dodatkowe są używane? Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Jarosław Lizak (2017-08-07 23:17:52)
    nie są używane
    Trzebnica jak na razie jest przystankiem
    Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Paweł Szrajber (2017-08-08 08:44:59)
    A są jakieś plany rozwojowe? Odpowiedz»
  • #4 Jacek (2017-08-08 10:15:20)
    Po wprowadzeniu usrk i zwiększeniu częstotliwości kursów, będą tu nocować pod chmurką szynobusy. Odpowiedz»
  • #5 Łukasz Kiąca (2017-08-08 13:25:39)
    Obecny rozkład jazdy na tej linii: https://www.kolejedo…
    Patrząc na obciążenie pociągami (15 par pociągów w dni powszednie) wątpię by była szansa na wciśnięcie jakiegoś pociągu towarowego (zdawki), gdyby przypadkiem ktoś chciał zamówić towar koleją do Trzebnicy. Chyba, że między 23:15 a 4:18, czyli między ostatnim przyjazdem i pierwszym odjazdem.
    Odpowiedz»
  • #6 Tommt (2017-08-08 17:08:41)
    A czy już coś wiadomo co z elektryfikacją? Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2017-08-08 20:40:28)
    Elektryfikacja nie była i nie jest planowana. Przyszłość pokaże, czy UMWD w ramach rozwoju wrocławskiej kolei aglomeracyjnej odrutuje Trzebnicę, żeby puścić tam impulsa czy raczej zdecyduje się na zakup 3 lub 4 członowych zestawów spalinowych.
    Co do ruchu towarowego to jest tylko do dawnej stacji Wrocławia Zakrzów, do zakładów Whirpool. Przebąkiwano o możliwości otworzenia rampy i ładowni w Siedlcu ale jak napisał Łukasz, ciężko byłoby tam teraz cokolwiek wepchać. Może po uruchomieniu tam mijanki i urządzeń srk się to zmieni.
    Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Tommt (2017-08-08 22:28:58)
    Nieoficjalne bo nieoficjalne ale jednak były stąd też to moje pytanie. Czas pokaże co z tego wyjdzie. W każdym bądź razie jeśli by do tego doszło to musieliby też zelektryfikować linię do Kobierzyc. Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2017-08-08 23:13:22)
    Miast elektryfikacji UMWD razem z PLK muszą raczej pogłówkować nad 3 torem na odcinku Psie Pole - Mikołajów w obliczu zwiększenia liczby kursów do Trzebnicy czy reaktywacji Jelcza. Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #8) Łukasz Kiąca (2017-08-09 09:32:05)
    Urząd Marszałkowski planuje uruchomić połączania kolejowe w stronę Kobierzyc po przeprowadzeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Główny - Kobierzyce - Sobótka - Świdnica ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Aktualnie na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowywane jest studium wykonalności dla tego zadania, które wykaże również docelową ilość i lokalizację przystanków (istniejących, o zmienionej lokalizacji i nowych). W przedmiotowej kwestii odbyły się już konsultacje społeczne, w której mieszkańcy wskazywali m.in. byłą stację Wrocław Klecina jako miejsce zatrzymań pociągów pod warunkiem jednak dokonania przebudowy układu drogowego.
    Aktualny stan techniczny linii (niska prędkość, brak zabezpieczeń przejazdów oraz czynnych posterunków ruchu) wyklucza uruchomienie codziennych połączeń pasażerskich. Jednym z wariantów uruchomienia przewozów na linii nr 285 po przeprowadzonej rewitalizacji jest połączenie relacji z pociągami w/z kierunku Trzebnicy.
    Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #9) Tommt (2017-08-10 00:05:31)
    Trochę ciężko będzie z tym 3 torem skoro przy wiadukcie nad al. T. Boya Żeleńskiego ma powstać stacja Wrocław Karłowice chyba, że od W-wia Psie Pole do ul. P. Czajkowskiego i od al. Żeleńskiego/W-wia Karłowice do W-wia Nadodrze. Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #10) Tommt (2017-08-10 00:12:06)
    Dobrze byłoby odbudować drugi tor do Kobierzyc i dokonać elektryfikacji tego odcinka w sytuacji gdyby zostałaby zelektryfikowana linia do Trzebnicy. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Trzebnica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...