OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Opole Główne

Ostatnia zmiana: 2019-02-02

<== | Galeria | ==>
Data: 2006-04-25
Autor: janusz nowaczewski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2017-10-24

Galeria użytkownika

Na pierwszym planie nastawnia Ot2, dalej lokomotywownia.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; budynki do obsługi taboru; panoramy/widoki ogólne; budynki związane z prowadzeniem ruchu.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 564
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2018-11-07 22:59:27)
    Może by się pokusić i rozdzielić Opole Główne od Towarowego ? :)
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2018-11-08 09:35:38)
    Z jednej strony chętnie (nie tylko Opole z resztą), a z drugiej nie jest to oddzielna stacja.
  • #3 Łukasz Kiąca (2019-02-07 08:29:21)
    Widoczna na fotografii długa kładka nad torami została w grudniu 2018 r. rozebrana. Przęsła skrajne (po 2 z każdej strony) zostały zdjęte dźwigiem samochodowym 100T, a przęsło środkowe zdemontowano przy użyciu dźwigu EDK300/5. Po rozbiórce wywieziono łącznie 51T złomu stalowego i 60T gruzu.
    Kładka wykonana została w konstrukcji stalowej jako 5 kratownic swobodnie podpartych na podporach. 5 podpór zostało również wykonanych w konstrukcji stalowej, natomiast jedna jest zrobiona w konstrukcji murowanej. Dodatkowo kładka była połączona z dwoma budynkami związanymi z funkcjonowaniem kolei za pomocą przęseł wykonanych w konstrukcji stalowej. Trzy z podpór stalowych były wykonane na rzucie prostokąta z kątowników 140x140x10, 100x100x10 oraz 70x70x10 usytuowanych fundamencie. Dwie pozostałe stalowe podpory zostały wykonane jako 2 słupy HEB 200 skratowane przy pomocy kątowników 65x65x6. Ostatnia podpora wykonana w konstrukcji murowanej o przekroju 205x314cm została wzmocniona na krawędziach przy pomocy kątowników 150x150x15 połączonych poprzecznie przy pomocy płaskowników. Stalowe kratownice zostały wykonane z kątowników 80x80x10, 70x70x7, 60x60x6 oraz z ceowników C140 oraz C100. Poprzeczne stężenia w płaszczyźnie pomostu oraz górnej krawędzi kratownicy wykonane zostały z kątowników 60x60x6. Do kładki prowadziły dwa biegi schodowe jeden w części południowej drugi w części północnej. Dodatkowo na kładkę można było się dostać przez dwa budynki jeden znajdujący się od strony południowej, a drugi od strony wschodniej w osi trzeciej podpory od strony południowej. Pomost kładki został wykonany z drewnianych desek na całej długości.
    Dane cyfrowe kładki :
    Długość: 122,02 m
    Szerokość: 2,16 m
    Śr. wysokość konstrukcji: 2,52 m
    Wysokość całości: 8,17-9,52 m
    Waga całości konstr. stal: 51T
  • #4 (odp. na #3) janusz nowaczewski (2019-02-07 18:50:58)
    Kolego ,jestem pod wrażeniem . Po dwunastu latach od wykonania fotki ,przeczytałem szczegółowy opis obiektu ,na który nie zwracałem najmniejszej uwagi ,robiąc zdjęcie.
  • #5 (odp. na #4) ZenobeK (2019-02-07 19:31:22)
    Bo kolega Łukasz był konstruktorem kładki! ;)
  • #6 (odp. na #3) Opolanin (2019-02-08 08:13:14)
    20.12.2018 zdejmowali przęsła od strony nastawni OT i lokomotywowni, 21.12.2018 po drugiej stronie a środkowe przęsło o 12:15 dnia 10.01.2019 jeszcze było na swoim miejscu a o 7:44 12.02.2019 już nie. Przy okazji między październikiem 2018 a grudniem 2018 wyburzyli dawną nastawnię OT4.
  • #7 (odp. na #6) Damian Stupień (2019-02-08 10:47:05)
    @Opolanin - a gdzie foty tych nastawni ? Masz rzut beretem :)
  • #8 (odp. na #7) Damian Stupień (2019-02-08 10:56:51)
    (*miałeś)
  • #9 (odp. na #7) Opolanin (2019-02-08 15:26:49)
    A jakbyś zapłacił mi potencjalny mandat za łażenie po torach to by były ;) Ale na poważnie to z dawną OT4 to jak z OT3- jedyne jakieś sensowne ujęcie można zrobić z poziomu torów albo można było z tej kładki. Poniekąd sam żeś takie zdjęcie zrobił ;) https://www.bazakole…

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Opole Główne

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...