Brzeg
Ostatnia zmiana: 2020-10-20
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Obok stacji postawiono betonowy płot między torami postojowymi a wyjazdowymi w kierunku na Wrocław i Łagiewniki. (info: Kamil, 17-08-2010) W dniu 12.01.2011 stacja Brzeg oficjalnie zostanie przekazana do eksploatacji, jako zmodernizowana w ciągu korytarza E30. Stacja włączona jest już do LCS Opole. W tej chwili z LCS-u sterowane są stacje od Opola Zachodniego do Podg.Wrocław Brochów. Wybudowana została nowa nastawnia z urządzeniami SRK do sterowania miejscowego, w przypadku usterki w LCS-sie. (info: Oskar Olejnik) Opis infrastruktury: Niegdyś funkcjonowało kilka bocznic m.in. do Meprozetu, Odry, Zakładów Tłuszczowych czy składu opału. Dwie pierwsze już nie istnieją (rozebrane), ostatnia wykorzystywana była sporadycznie przed modernizacją stacji, do Zakładów Tłuszczowych jest za to prowadzony intensywny ruch towarowy. (info: wasiukibic, 13-07-2009) Trawa obecnie modernizacja stacji. Zakres obejmuje: remont przejść podziemnych na perony 1 i 2, renowacja wiat peronowych, wymianę sieci trakcyjnej, oświetlenia, torowiska. Pociągi zatrzymują się na czas modernizacji stacji na peronie 2. (info: Kamil, 17-08-2010) Opis budynków: W Brzegu stoją dwie kolejowe wieże wodne: Pierwsza zbudowana w 1909 r., przy linii Brzeg - Opole, ok. 1,5 km od dworca w kier. Opola, przy wejściu do Pracowniczego Ogrodu Działkowego Relaks II. Wieża jest zdewastowana chociaż widnieje w rejestrze zabytków. Podobne wieże stoją m.in. na stacjach Brzeg Dolny, Lubsko, Międzylesie. Druga wieża wodna, stoi w sąsiedztwie lokomotywowni i wiaduktu kolejowego w ul. 1 Maja w obrębie torów stacyjnych, zewnętrznie jeszcze w stanie dobrym, mimo gorszego stanu części zbiornikowej. Zbudowana w okresie powojennym wg. typowego projektu, z dwoma zbiornikami. Podobne wieże stoją m.in. na stacjach w Ornecie, Jarocinie i Lesznie. (info: Bolesław Wojtyniak, 23-01-2010) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | opolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100007 HAFAS:5100003 IBNR:11 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
139,447 | Bytom – Wrocław Główny (132) | ||
47,404 | Nysa – Brzeg (288) | ||
0,148 | Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304) | ||
Brzeg – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Brzezina (woj. opolskie) | 6,20 km |
Olszanka (woj. opolskie) | 6,34 km |
Małujowice (woj. opolskie) | 9,42 km |
Czeska Wieś (woj. opolskie) | 10,17 km |
Łosiów (woj. opolskie) | 11,33 km |
Lipki (woj. opolskie) | 11,88 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Brzeg