OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Długi Kąt

Ostatnia zmiana: 2016-09-09

Opis ogólny
Opis ogólny: Bocznica do zakładów "Prefabet" (niegdyś fabryka domów) jest niewykorzystywana choć dawniej, za czasów świetności fabryki używano ją intensywnie (surowce do produkcji pustaków i prefabrykatów betonowych). Obecnie fabryka domów jest zlikwidowany a na jego gruzach powstało kilka mniejszych podmiotów. Po przeciwnej stronie stacji znajduje się spory tartak oraz punkt załadunku drewna lasów państwowych - oba podmioty korzystają z bocznicy kolejowej. (info: wasiukibic, 2007-04-15)

Opis infrastruktury: Brak peronu-do pociągu wsiada się z międzytorza. Od stacji odchodzi bocznica do położonej tuż obok zrujnowanej fabryki. (info: Karol Romaniuk, 2006-10-11)

Bocznica jest nieprzejezdna - rosną drzewa, uszkodzone są zwrotnice. Mało prawdopodobne, żeby znowu ją uruchomiono - produkcja drobnych podmiotów gospodarczych jest zbyt mała, żeby obsługiwać ją transportem kolejowym. (info: wasiukibic, 2007-04-15)

Opis budynków: Budynek mieszczący kasę znajduje się na rampie przeładunkowej. (info: Karol Romaniuk, 2006-10-11)

Budynek stacyjny drewniany, jednokondygnacyjny. (info: wasiukibic, 2007-04-15)

Budynek stacyjny drewniany spalił się kilka lat temu. Kasa towarowa na rampie (zamknięta) (info: Zwidi, 22-06-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
kody: HAFAS:5100946
IBNR:2061
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  92,325 Rejowiec – Hrebenne (– Рава-Руська) (69/471)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Nowiny (lubelskie) 5,43 km
Nowiny (dawna lokalizacja) (lubelskie) 7,02 km
Józefów Roztoczański (lubelskie) 7,90 km
Susiec (lubelskie) 15,37 km
Zwierzyniec Towarowy (lubelskie) 16,53 km
Zwierzyniec Wąskotorowy (lubelskie) 16,56 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Długi Kąt

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...