OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Chynów

Ostatnia zmiana: 2016-09-07

Opis ogólny
Opis ogólny: Dodatkowe tory: jeden główny dodatkowy i jeden boczny i jeden

wyciągowy

Budynki: nastawnia wraz z kasą biletową i mieszkaniami (jeden z

budynków jest przebudowywany).

Kasa biletowa jest czynna całą dobę (info: Patryk Foryszewski, 2005-03-20)

Aktualnie intensywnie użytkowana w ruchu towarowym - codzienne dostawy żwiru i kamienia na budowę drogi nr 50 Grójec - Minsk Mazowiecki. (info: Zbig.34, 2006-09-05)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5100850
IBNR:2049
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  42,913 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sułkowice (mazowieckie) 2,64 km
Krężel (mazowieckie) 3,22 km
Czachówek Południowy (mazowieckie) 6,26 km
Michalczew (mazowieckie) 6,34 km
Czachówek Wschodni (mazowieckie) 7,28 km
Czachówek Górny (mazowieckie) 7,35 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 gregol (2017-10-07 11:34:23)
    W ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 przebudowany zostanie układ torowy. Dotychczasowy peron zostanie zastąpiony jednym peronem jednokrawędziowym oraz jednym peronem dwukrawędziowym. Wybudowane zostanie przejście podziemne i nowa nastawnia. Obecnie kasa czynna tylko w dni robocze. Jest też całodobowy automat biletowy. Odpowiedz»
  • #2 gregol (2017-11-13 21:41:12)
    Plac rozładunkowy obecnie służy jako skład podkładów strunobetonowych pod modernizację linii Czachówek-Warka. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Chynów

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...