OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pakość

Ostatnia zmiana: 2019-07-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Budynek stacyjny jest obecnie zamknięty i zaniedbany.Pojawiły się pogłoski o jego rozebraniu.Postaram się o zdjęcia aby ocalić od zapomnienia chociaż to co zostało.Jeśli chodzi o wieżę wodną to była lecz już nie istnieje. (info: IRENEUSZ GÓRNY, 2005-07-28)

Z dnia na dzień stacja ulega dewastacji, nikt tego nie konserwuje, trudno mówić o zabezpieczeniu, generalnie wszystkie budynki oprócz nastawni przy przejeździe, to wielka ruina. Torowiska zarośniete chwastami, pojawiają się już krzewy.(info: Rychoo, 2005-08-26)

Obecny układ stacji powstał po modernizacji linii na odcinku od Inowrocławia do Wapienna. Wtedy dobudowano dodatkowy tor, całość wydłużono w kierunku Barcina, wybudowano trzy nowe nastawnie - dziś istnieje już tylko jedna, zainstalowano semafory świetlne i zwrotnice sterowane z nastawni. Wybudowano także nowy most nad Notecią.

Trwa remont toru pierwszego (08. 10. 08r.) (info: Tomasz Górny, 08-10-2008)

W związku z modernizacją ulicy Cmentarnej i budową w jej ciągu nowego przejazdu kolejowego zmienia się układ torowiska na stacji. (listopad 2009) (info: Tomasz, 10-11-2009)

Opis infrastruktury: Ostatni tor jest zamknięty. Bocznicę po drugiej stronie wyładowni rozebrano w latach 90-tych, jeszcze wcześniej - obrotnicę. (info: Tomasz Górny, 20-07-2008)

Opis budynków: Wyburzono niedawno magazyn dla pracowników - naprzeciw nastawni. (info: Tomasz Górny, 20-07-2008)

W październiku 2010 roku wyburzono budynek stacyjny. Ściany wykonane były z muru pruskiego. Część magazynowa została z zewnątrz otynkowana (była to ta wyższa część od strony rampy), natomiast część mieszcząca poczekalnie (większą i mniejszą), dwie kasy, pomieszczenia służbowe, oraz część mieszkalną obito z zewnątrz deskami. Pierwotnie do budynku dworca wchodziło się od strony ulicy, po prawej stronie mieściły się dwa okna kas biletowych, nad którymi znajdował się rozkład jazdy. Wokół ścian ulokowano ławki. Przy jednej z kas znajdował się mały obrotowy stolik. Po lewej były drzwi do mniejszej poczekalni, wyposażonej w piec kaflowy (jak pamiętam to zawsze było nieczynne). Na przeciw wejścia głównego było wyjście na perony. Wychodząc, po prawej stronie, można było zauważyć wejście do pomieszczeń służbowych, nad którym wisiał zegar oraz megafon. Idąc wzdłuż budynku do przejścia na perony, mijało się dwie latarnie oraz ozdobne klomby z kwiatami. Druga strona budynku to część towarowa. Za pomieszczeniami służbowymi były schody prowadzące na rampę. Tam również znajdowały się magazyny kolejowe. (info: bombowiec, 28-10-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:5458
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  11,766 Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)  
  Janikowo – Pakość  
  Pakość – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Piechcin (woj. kujawsko-pomorskie) 4,80 km
Janikowo (woj. kujawsko-pomorskie) 6,84 km
Wielowieś Kujawska (woj. kujawsko-pomorskie) 7,01 km
Janikowo Jezioro (woj. kujawsko-pomorskie) 7,05 km
Bielawy (woj. kujawsko-pomorskie) 7,66 km
Cukrownia Tuczno (woj. kujawsko-pomorskie) 9,19 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pakość

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...