Kobierzyce
Ostatnia zmiana: 2019-04-24
Opis ogólny |
---|
2017-07: Stacja całkiem zarosła, peronów i torów praktycznie nie widać, udrożniony tylko przejazd torem głównym. W nastawni obecnie jest bar, budynek stacyjny przerobiony na mieszkalny. Dość duża, mocno zapuszczona lokalna stacja. Obecnie prowadzi się szczątkowy ruch towarowy po torze 1 do kamieniołomu w Sobótce. Kiedyś przy wyjeździe do Świdnicy stały rogatki obecnie jest tam krzyż Św.Andrzeja Są plany rewitalizacji linii kolejowej Wrocław – Świdnica więc jest nadzieja że ta piękna stacja kiedyś znowu ożyje :) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | Większość torów dodatkowych niezdatna do eksploatacji. Części brakuje miejscami szyn, notoryczne braki mocowań, niesprawne rozjazdy. | |
budynki: |
Budynek dworca zamieszkany. Rodzina która tam mieszka, całkiem zadbała o dworzec. Jedna nastawnia zamieniona w knajpę, druga wyburzona. |
|
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: |
Kształtowe i świetlne nieczynne, średnim stanie. Ciekawe jest to, że gdy opuszczano stację nie unieważniono ich. |
|
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | Zlikwidowana lub nieczynna.Niestety nie można wejść do środka i zobaczyć w jakim jest stanie. | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: |
Wieża nieużywana, w stanie dobrym, zamknięta na kłódkę. Zachował się wskaźnik poziomu wody. Oprócz wieży są też (zardzewiałe) żurawie. |
|
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: | IBNR:904 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
20,593 | Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285) | ||
0,000 | Kobierzyce – Piława Górna (310) | ||
Kobierzyce - kolejka buraczana |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Wierzbice Wrocławskie (woj. dolnośląskie) | 3,15 km |
Szczepankowice Wrocławskie (woj. dolnośląskie) | 3,39 km |
Domasław (woj. dolnośląskie) | 4,73 km |
Budziszów (woj. dolnośląskie) | 5,45 km |
Pustków Żurawski (woj. dolnośląskie) | 7,87 km |
Pustków Wilczkowski (woj. dolnośląskie) | 8,68 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Rysiek
(2020-02-12 07:53:32)
Ruch pociągów pasażerskich na linii 310 wstrzymano w 1995 roku, a ruch pociągów towarowych zawieszono w 2001 roku. 14 listopada 2019 roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei DSDiK przejęła linię w celu jej udrożnienia i wznowienia ruchu pasażerskiego. W lutym 2020 roku pracownicy DSDiK dokonali obchodu toru w celu określenia niezbędnego zakresu wycinki krzewów i samosiejek koniecznych do wycięcia przed przystąpieniem do robót zasadniczych.
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2020-02-12 20:07:34)
25 lat trzeba było czekać, żeby dostrzeżono oczywistą oczywistość konieczności ruchu pasażerskiego na linii obsługującej południową część aglomeracji wrocławskiej. Przez ćwierć wieku ludzie dojeżdżający do Wrocławia byli zmuszeni do korzystania z zatłoczonej i niebezpiecznej DK 8, wiecznych korków na Węźle Bielańskim, patrząc na zarastający i rozkradany tor, bo jakiś szkodnik/ćwierćinteligent/pożyteczny idiota uznał, że linia prowadząca wprost do wielkiego miasta jest w sumie niepotrzebna, a mieszkańcy Łagiewnik Dzierżoniowskich, Jordanowa Śląskiego i innych, stanowiących zaplecze dla gwałtownie rozbudowującego się miasta, są niegodni posiadania sprawnego środka transportu. Teraz oczekuję na hurr-durr w internetach, bo przecież odbudować trzeba będzie przejazd w północnej części Łagiewnik (zlikwidowany kilkanaście lat temu, podczas remontu DK8) i w południowej części Kobierzyc, a auta będą stać w korkach przed szlabanami.
-
#3
KL
(2020-12-31 20:19:36)
Będzie S8, więc przy ruchu lokalnym przejazdy dadzą radę
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny. Treści prezentowane przez użytkowników nie są odzwierciedleniem poglądów administratorów strony.
Stacja kolejowa Kobierzyce