OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Czarnków

Ostatnia zmiana: 2021-08-02

Wyszczególnione obiekty:

Legenda (Wygenerowano dnia: 2021-12-06) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2021-12-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 gość (2017-08-31 23:00:56)
    Od stacji biegnie czynna w ruchu towarowym bocznica o długości około 1 kilometra do zakładów przetwórstwa drewna Steico.
  • #4 Maciej (2018-03-06 19:20:50)
    W telewizji (TVP 3) trwa właśnie program dotyczący możliwości przywrócenia osobowego ruchu kolejowego do Czarnkowa.
  • #5 Maciej (2018-03-14 09:03:06)
    Dostępna jest ankieta dotycząca linii kolejowej (link poniżej).
    http://www.czarnkow.…
  • #6 Maciej (2020-09-21 11:07:00)
  • #7 Adam Śliwiński (2020-09-21 15:58:52)
    27 listopada zostanie ogłoszona lista linii kolejowych objętym dofinansowaniem z programu Kolej Plus. Oby ta linia się zakwalifikowała.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2020-09-21 17:21:19)
    Czysto teoretycznie - mieszkańcy Czarnkowa na co dzień bardziej potrzebują połączenia z Rogoźnem, czy z Piłą?
  • #9 (odp. na #8) Adam Śliwiński (2020-09-21 17:44:21)
    Z Piłą i Krzyżem, ale te linie już nie istnieją.
  • #10 (odp. na #8) Maciej (2020-09-21 18:09:57)
    Myślę, że Czarnków bardziej ciąży do stolicy województwa. Do Piły i tak jest "żabi skok", zatem ważniejsze jest połączenie z Poznaniem. Gdyby dodatkowo udrożnić szlak do Piły, byłby wilk syty i owca cała :)
  • #11 ROPA Poznań (2020-09-21 22:13:35)
    Idąc tym tropem /o połączeniu z Poznaniem/ należało by zbudować /teoria/ połączenie z Czarnkowa przez Wronki, a dalej już do Poznania jest linia. Dużo ludzi z Czarnkowa dojeżdża do Wronek do pracy, do Amiki
  • #12 (odp. na #9) wasiukibic (2021-02-01 12:21:44)
    Kolejny raz wychodzi polityka szatkowania sieci kolejowej i robienie jakichś ogryzków, które może i robią robotę w masowym ruchu towarowym ale dla ruchu pasażerskiego przydadzą się mało lub wcale. Z Czarnkowa do Piły jest 37 km, do Poznania około 90 km, rzut okna na mapę, jak wygląda połączenie z każdym z tych miast, wnioski nasuwają się same. Gdyby jeszcze zrobić tam bezpośredni pociąg, który rozbuja się do 120 km/h, to może by to jeszcze chwyciło. Tylko czy tor z Rogoźna do Czarnkowa można w ogóle przystosować do takiej prędkości, w dodatku jakim kosztem, do tego bajpas Bzowa-Goraja, bo inaczej kolejna zmiana czoła pociągu i strata kolejnych minut. Ktoś kiedyś dał d... pozwalając na zabudowę starotorza i teraz się to mści. To już lepiej by było puścić bezpośrednią nitkę z Bzowa-Goraja do Szamotuł, przez Obrzycko, niż marnować kupę kasy na utrwalanie takiego dziadostwa.
    Dobrym przykładem jest niedawny remont i elektryfikacja lk 68, gdzie zamiast przybliżyć tory do centrum Kraśnika, pozostawiono ich przebieg jak za cara Mikołaja. Nie wiem, że jakoś w przypadku dróg buduje się tunele, estakady, cuda na kiju za setki melonów, a jeżeli idzie o kolej, to próbuje się szkłem d... wytrzeć i iść po linii najmniejszego oporu, kompletnie ignorując powiązania przestrzenne, zapotrzebowanie na przewozy, etc.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Czarnków

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...