OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kłodzko Główne

Ostatnia zmiana: 2018-05-22

<== | Galeria | ==>
Data: 2000-04-28
Autor: Grzegorz Sarnecki
Napisz e-mail
https://www.bazakolejowa.pl/_fervojoj/
Zamieszczono: 2016-06-29

Galeria użytkownika

Kłodzko Główne, skład do Wałbrzycha Głównego stoi przy peronie 4 (wałbrzyska, zachodnia strona dworca).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 709
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marcin (2018-03-12 16:08:04)
    Tak szczerze to nigdy specjalnie nie lubiłem tych maszyn. Pamiętam gdy nowe przychodziły do Kłodzka i Wałbrzycha i zastepowaly w ruchu planowym moje ukochane tekatki. Bylem zalamany. No ale każdemu podoba się co innego. Odpowiedz»
  • #2 wasiukibic (2018-03-12 21:35:24)
    Nie dziwie się, to był szrot nielubiany przez maszynistów, kupiony tylko ze względów politycznych, bo tak naprawdę w latach 80. nie było perspektywicznego zapotrzebowania na te maszyny. Na górskich trasach awaryjne i niewydajne, w dodatku nieekonomiczne na lokalny ruch pasażerski. Odpowiedz»
  • #3 Michał Kłosowski (2018-03-13 16:29:06)
    Mało mówić, że lokomotywy te prędko trafiały na modernizację, a z niemałej przecież serii do dzisiaj w ruchu nie ostał się ani jeden "Rumun" czy też "Odkurzacz", albo "Zemsta" jak je zwano.
    Na szczęście pojazdy eksploatowane na kolejach wąskotorowych o Rumuńskim rodowodzie, a zatem Lyd2, Lxd2, MBxd2 nie cechowały się tak skandaliczną jakością jak niechlubne SP32.
    Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Mateusz Kiszka (2018-03-13 18:39:25)
    Generalnie rumuńskie spalinowki były niewydolne. Przeciez słynne u booty do DDR czyli Br 129 zyskały taki przydomek bo najczęściej zawijaly do naprawy. Ponoć blisko 50 proc lokomotyw w pocz okresie eksploatacji było na warsztacie :) Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Mateusz Kiszka (2018-03-13 20:45:25)
    Br 119 nie 129 Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #3) polo (2018-03-13 22:14:02)
    Podobnie było z wąskotorowymi Lxd2... Fabrycznie wstawiany rumuński silnik Maybach MB 836Bb (licencja Mercedesa) kapitulował „na wejściu“ ze względu na fatalną jakość wykonania i użytych do jego produkcji materiałów. Sytuację uratowała dopiero jednostka napędowa Henschel 71H12A produkcji krajowych zakładów ZMiN Wola, w którą „na biegu“ wyposażano żrące paliwo i psujące się co chwila „wąskie Rumuny“... Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Kłodzko Główne

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...