OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jaworzyna Śląska

Ostatnia zmiana: 2016-11-30

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-07-01
Autor: Dariusz Rzeziński Napisz e-mail
Zamieścił: Dariusz Rzeziński , 2017-07-16

Galeria użytkownika

Kompleksowo wyremontowany peron 3 wraz z torami przylegającymi. Przy okazji Pesa z Warszawy do Jeleniej Góry. Po prawej przebudowa peronu 1.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' bez ograniczeń [?]

Tagi: perony, rampy, place, zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 273

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 do re mi (2017-07-16 19:41:18)
    Trzeba przyznać, że ta "klaustrofobia" w końcu jakoś w tej Jaworzynie wygląda ;) Tak swoją drogą to ciekawe jakie przeznaczenie po remoncie będzie miał peron 2... Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Tommt (2017-10-08 22:10:03)
    A dlaczego ten peron nie funkcjonuje? Ciekawe czy go wyremontują. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2017-10-08 22:30:12)
    Niegdyś był on przeznaczony dla pociągów jeżdżących po Podsudeckiej. Od kilku lat (do czasu remontu) składy jadące do Legnicy odjeżdżały z 3, natomiast do KZ z 1. Operacja ta miała ułatwić przesiadki między pociągami, taką informację uzyskałem od kierpociów z KD. Swoją drogą, ciekaw jestem na jakiej podstawie ktoś założył a priori, że większość przesiadek odbywa się na zasadzie Wrocław -> JŚ -> Strzegom/Jawor i Jelenia Góra/Wałbrzych -> JŚ -> Świdnica/KZ. Jeżeli zaś chodzi o to, czy obiekt ten zostanie poddany modernizacji to w PLK nie takie absurdy już przechodziły - wystarczy spojrzeć na Miłkowice, Zgorzelec Ujazd czy Wrocław Muchobór. W materiałach dostępnych na necie np: http://jaworzynka.in… doczytałem, że zakres obejmuje jedynie perony 1 i 3. O 2 i umiejscowionym na nim dworcu wyspowym nie wspomniano, a "dociekliwi" dziennikarze oczywiście nie spytali. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Tommt (2017-10-09 16:04:00)
    No cóż, nie łatwo jest zrozumieć PKP:) Dziękuję za informację. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Jaworzyna Śląska

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...