OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ługi Górzyckie

Ostatnia zmiana: 2018-08-17

Galeria | ==>
Data: przed 1920
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Napisz e-mail
http://www.sentymentalny.com
Zamieszczono: 2018-04-12

Galeria użytkownika

Kostrzyn. Most na Odrze.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe; mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1120
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2018-04-12 19:37:16)
    Kolejowy most na odrze w Kostrzynie. Pytanie czy w tym miejscu co obecny? Zastanawia mnie Reitwein w opisie…
  • #2 Michał Kłosowski (2018-04-13 23:26:58)
    Parostatek. Marzenie. Rejs statkiem parowym, pyku pyku z Krakowa po Wybrzeże mijając tu i ówdzie wąskotorowe i normalnotorowe parowozy wijące się po wybrzeżu i po mostach, romantyzm epoki pary w pełni.
  • #3 (odp. na #1) Stanisław Pikul (2018-04-14 16:26:02)
    Myślę, że tutaj masz odpowiedź:
    https://www.preussis…
    Wygląda na to że most łączył linie kolejowe biegnące z Frankfurtu do Kostrzynia i z Rzepina do Kostrzynia na wysokości Reitwein i Górzycy. Może to to samo miejsce gdzie później zbudowano łącznicę Ługi Górzyckie - Neu Manschnow? Mimo iż z zakładki Die Strecke wynika, że to ponad 3 km różnicy to jednak czasami warunki terenowe powodują iż liczba wariantów takiej przeprawy jest mocno ograniczona.
    Małe uzupełnienie - między Retwein-Górzycą a Kostrzyniem więc tym bardziej budowa późniejszej przeprawy rezerwowej mogła być w tym samym miejscu.
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-04-15 19:19:14)
    W sumie to ciekawe jest. przejrzałem kilka map z przełomu wieków i na żadnej nie trafiłem na ślad takiego mostu, bądź starotorza po nim.
  • #5 (odp. na #4) Stanisław Pikul (2020-02-21 10:10:46)
    Też szukałem jakichkolwiek śladów topograficznych i nic. Niedawno wpadła mi jednak w ręce mapa 'Twierdza Kostrzyn" autorstwa Pracowni JB72 gdzie wspomnianą przeprawę autorzy nanieśli jednak nieco w górę rzeki od późniejszej, wybudowanej w latach sześćdziesiątych ub.w. na potrzeby Układu Warszawskiego. Tor wychodził bezpośrednio z dzisiejszej stacji Ługi Górzyckie, zataczał niewielki łuk i biegnąc prawie dokładnie na zachód przekraczał Odrę, by kolejnym, znacznie łagodniejszym łukiem wpiąć się w linię między Reitwein a Neu Manschow. W pobliżu mostu kolejowego lokalizowany jest też most pontonowy, pozostałości podjazdu do niego (chyba?) są jeszcze widoczne do dzisiaj: https://www.histogra… - przedostatnie i ostatnie zdjęcie. Nie wiem czy tak było ale, być może, budowa tej przeprawy była jedynie ćwiczeniami i nie wykonano trwałego podtorza zaś most dość szybko został rozebrany lub spłynął w czasie wiosennych roztopów.
  • #6 Jacek (2020-02-21 18:21:07)
    Z tego co pamiętam tor nie wychodził ze stacji Ługi G.(zobacz na Gogle Maps) a rozjazdem na szlaku jako bocznica szlakowa,zresztą żadna stacja nie ma tak długich torów postojowych ok 3km. w Polsce. Sam rozjazd do końca leżał z boku przygotowany do montażu plus odpowiednio przygotowany skrajny tor szlakowy od Odry z łubkami.
  • #7 (odp. na #6) Stanisław Pikul (2020-02-22 07:03:07)
    Mówimy o dwóch różnych przeprawach - Ty o zbudowanej w latach sześćdziesiątych przez Wojsko Polskie (i jej ślady są dobrze rozpoznawalne w terenie czy na mapach) ja zaś o wcześniejszej, z końca XIX w. którą zbudowali Niemcy a jest przedstawiona na powyższym zdjęciu (na przeprawie 'polskiej' o ile wiem nigdy nie zbudowano mostu).
  • #8 Sławek (2020-02-22 19:04:00)
    To są dwa różne miejsca....
  • #9 zenOBeK (2020-02-23 01:18:55)
    Dziwicie się, że nie zostały ślady terenowe? Ten most zbudowano w ciągu 3 (trzech) tygodni. To był jakiś obiekt bardzo tymczasowy. Nie zdziwiłbym się gdyby po dwu tygodniach rozebrano go w ciągu jednego tygodnia. Pewnie nie budowano do niego żadnych nasypów i nie prowadzono żadnych wykopów... Może to był tylko popis skuteczności i szybkości działania Eisenbahn-Brigade.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Ługi Górzyckie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...