OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kargowa

Ostatnia zmiana: 2020-04-17

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-07-22
Autor: Prochiron
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-10-17

Galeria użytkownika

Stacja w Kargowej, peron 2 - widok w stronę Wolsztyna.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 285
: 22

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #13 (odp. na #11) ACdVL (Andrzej) (2020-10-19 09:42:02)
    Ja nie mówiłem o ścieżkach i będąc szczery - Boże uchowaj od robienia ścieżek na tych starotorzach, gdzie byłby potencjał do odbudowy tras kolejowych, bo te ścieżki człowiekowi się przejadły (przynajmniej mi, bo kolega, widzę, ma na ich punkcie lekkiego bzika [bez urazy]..) a w takich wypadkach kolej jest całkiem potrzebna i bardzo kolegę proszę, aby mnie do odpowiedzi w sprawie ścieżek rowerowo-asfaltowych nie wywoływał, bo na myśl o tym szlak mnie trafia..! Nie mówię - tam gdzie nie ma sensu odbudowywać to takie ścieżki mogą mieć sens, boć to na zdrowie człowiekowi wyjdą trasy rowerowe - dotleni się, pozna krajobraz, będzie rekreacja - ale bez przesady. Ścieżka ścieżką - ale ja sobie nie wyobrażam asfaltowania całej Polski. A tu mnie się zdaje, że potencjał byłby raczej na kolej niż dywaniki asfaltu dla rowerów przeznaczone. Miłego dnia. :)
  • #14 (odp. na #13) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-19 12:59:16)
    Kolej tu już nie ma żadnego potencjału, nawet wąska.
    Tak wogóle to ta linia została zle zbudowana wg mnie bo powinna w Powodowie skręcać w prawo i biegnąc wzdłuż obecnej drogi 303 dojść do Babimostu.
    Jednak raczej w tamtych czasach gdy powstała, jej główną intencją była zapewne obsługa wyrębu lasów.
    Aby się o tym przekonać trzeba by mieć stare mapy tego obszaru sprzed 100 lat by zobaczyć jak wyglądały wówczas tereny zalesione.
    Co do przemysłu, to na tym terenie praktycznie go nie było, więcej w Sulechowie.

    Co do ścieżki to powinna być zrobiona lokalna ankieta ilu byłoby potencjalnych chętnych.
    Na odcinku Smolno - Kopanica czyli 13 km na pewno by się przydała, bo ruch ba drodze krajowej 32 jest bardzo duży.
    Dalej można jechać rowerem do Wolsztyna, drogami gminnymi przez Obrę.
    (zmoderowano - wasiu)
    W tym rejonie tylko raz jechałem rowerem, drogą 278 z Radowic do Sulechowa i mimo że to była niedziela, to kilka razy minęły mnie duże ciężarówki i nie było to przyjemne.
    W samej Kargowej nadal produkuje się słodycze ale jest to już firma Nestle w innej lokalizacji.
  • #15 (odp. na #13) Maciej (2020-10-19 16:21:35)
    Całkowicie się zgadzam z Kolegą Andrzejem. Rewitalizacja połączenia Luboń - Wolsztyn była chyba strzałem w dziesiątkę. Do odtworzenia pozostał jeszcze odcinek do Sulechowa, który przywróciłby Kargową i Kopanicę Poznaniowi oraz Zielonej Górze. Boże chroń przed ścieżką rowerową na tym starotorzu!
  • #16 (odp. na #14) ACdVL (Andrzej) (2020-10-19 20:20:24)
    "Kolej tu już nie ma żadnego potencjału, nawet wąska."

    Ależ oczywiście, że nie - ale wtedy, gdy nie jest dopasowana do potrzeb miejscowości, przez które przebiega i gdy nie ma zapotrzebowania na ruch towarowy. A mnie się widzi, że ta linia ma potencjał - ino trzeba ten potencjał ożywić, bo z całą pewnością znajdą się ludzie popierający ideę rewitalizacji tejże linii. Kolega musi zrozumieć, że w ostatnich latach - i w krańcu XX wieku, i w pierwszych dekadach XXI wieku wyrąbano wiele linii z potencjałem, co też skutkowało tworzeniem pożal się Boże tras rowerowych, a niekoniecznie tych bez potencjału, choć czasem i tak bywało. Główną jednak przyczyną była głupota zarządzających koleją, gospodarką, w tym i przewielebnego pana Leszka B., a nie do końca fakt, iż lasów nie było czy zapotrzebowania na kursy/zdawki i dłuższe relacje towarowe (nie piszę tego ze złośliwości, jeno z życzliwości). I niech kolega wyjdzie i spróbuje ludziom w miejscowościach, gdzie brak jest kolei powiedzieć, że nie ma potencjału - bo jest. On jest WSZĘDZIE - tylko trzeba o niego dobrze i rozsądnie zadbać. I jeszcze jedno - nic o tych ścieżkach kładzionych na byłe szynowe szlaki nie chcę słyszeć - chyba że będą układane nie na starotorzach. Trochę rozsądku, trochę umiaru nigdy nie zaszkodzi, prawda? Avanti!
    Natomiast jeśli chodziłoby o rewitalizacji całości linii to z tym niestety byłby problem, gdyż na fragmencie trasy pod Sulechowem położono już asfalcik samochodowy. No, ale - pożyjemy, zobaczymy. W każdym razie widzę tutaj potencjał. Mimo wszystko.
  • #17 (odp. na #16) Maciej (2020-10-19 21:10:41)
    Andrzeju, kto wie czy tego asfalciku pod Sulechowem nie położono z premedytacją... Aby nikt nie chciał wracać do tematu kolei i dał niektórym, pożal się Boże, lokalnym włodarzom święty spokój. Ot, takie trudności obiektywne (patrz zbiornik wodny powstały w Pniewach...).
  • #18 (odp. na #17) wasiukibic (2020-10-19 21:39:37)
    Czy ktoś może mi wyklarować, gdzie w Sulechowie położono asfalt na starotorzu 357, bo jak tam byłem latoś, to ino na przejeździe na ul. Brzozowej wyrwano tor, natomiast na północ od koszar artylerii starotorze pozostało nietknięte, w jednym miejscu tylko na fragmencie oczyszczone i ktoś sobie zrobił dojazd do pola.
  • #19 (odp. na #18) ACdVL (Andrzej) (2020-10-19 21:58:16)
    https://www.google.p…
    Nie chodziło dokładnie o Sulechów, ino o okolice. Na mapie wszystko widać. Dziwno mi to wszelako, Wasiu, że tak inteligentny człowiek jak Ty nie doszedł do tego. Ale zdarza się, może po prostu ja powiedziałem zbyt ogólnie. A jeśli tak jest to mój zarzut śmiało uważaj za kapiszon. :)
    #18 Pewnikiem, że tak jest jak mówisz, bo w dzisiejszych czasach lobby asfaltowe jest wyjątkowo silne, a jak to mówią - na układy nie ma rady. Z drugiej strony Każdy Achilles ma swoją piętę.
  • #20 (odp. na #19) wasiukibic (2020-10-19 22:28:21)
    Byłem tam również. Jak dobrze kukniesz na zdjęcie w guglu, to zobaczysz resztki szyn na przejeździe, które wskazują, kędy biegł tor po północnej i południowej stronie przejazdu DK 32. Starotorze jest nieruszone; DW 304 wbrew pozorom na nie nie wchodzi.
  • #21 (odp. na #20) ACdVL (Andrzej) (2020-10-19 23:11:57)
    To prawda, Wasiu, wszystko się zgadza, widać nawet fragment starej drogi. Dlatego ukłon za to sprostowanie. :)

    Nie będę dalej brnął, bo wyszło na twoje. Tym razem tyś wygrał (my się tu nie pojedynkujemy, jeno informacyjami i szczególikami wymieniamy). Co nie zmienia faktu, że sprawa tej akurat lk łatwa nie będzie, a jeszcze, mój drogi, jak jest dużo takich pesymistów jak jeden z naszej braci z OBK, to sprawę można niestety uznać za straconą, a wiadomo jest, że czasem mniejszość potrafi zakrzyczeć większość. Tak to już jest. Ja jednak mam nadzieję, że ta linia (jak i inne mające największe szanse, a wg. mnie również i trasy rozchodzące się z Brodnicy, jak ta do Działdowa, Sierpca (ruch na razie ino towarowy, ale w perspektywie jest przywrócenie osobówek) czy Iławy (tu dochodzi kwestia odbudowy, tak jak i do Kowalewa) dostaną drugie życie. No ale dobrymi chęciami... etc. etc., a ponadto we władzach'em nie jest, a i to pewnie byłoby za mało - dupska winni ruszyć decydenci i sprawdzić teren, że tak powiem.
  • #22 (odp. na #21) wasiukibic (2020-10-19 23:41:03)
    Luz, byłem zdziwiony faktem przerwana ciągłości starotorza w Sulechowie, a demontaż nawierzchni kolejowej z przejazdu to jeszcze nie koniec świata.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Kargowa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...