OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Straszów

Ostatnia zmiana: 2017-07-16

Opis ogólny
Przystanek był położony pomiędzy wsiami Straszów i Lubartów, żeby w domyśle obsłużyć obie wioski, dlatego też w jego sąsiedztwie znajdują się raptem trzy straszowskie gospodarstwa. Pozostałe siedziby ludzkie zaczynają się około 1 km od przystanku. Peron był położony pomiędzy dwoma przejazdami kolejowymi. (info: wasiukibic 8-VII-2017)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma, być może był
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Był 1, obecnie 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  17,717 Jankowa Żagańska – Lodenau (– Horka)(380)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wymiarki (lubuskie) 6,62 km
Przewóz (lubuskie) 7,20 km
Bucze Żagańskie (lubuskie) 7,36 km
Witoszyn Górny (lubuskie) 7,74 km
Lipa Łużycka (lubuskie) 8,55 km
Sanice (lubuskie) 11,22 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Straszów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...