OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rokietnica

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

<== | Galeria | ==>
Data: 2003
Autor: Witold Stasiewski Napisz e-mail
Tabliczka z automatu blokowego.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: inne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon (od 12 maja 2014): 194
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Jacek Kowalski (2017-10-11 06:36:48)
    To na 100% nie jest tabliczka z Przybrody. Może być z Kaźmierza. Albo nawet z Rokietnicy, licząc semafory. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Twardowski (2017-10-11 21:46:41)
    Nikt nie twierdzi ze to tabliczka aparatu blokowego stacji Przybrody.... pisze przeciez wyraznie ze tym tym blokiem zamyka sie droge przebiegu pociagu ze stacji Przybrody ( na tor 4 ) Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Jacek Kowalski (2017-10-12 06:31:23)
    Ktoś umieścił to zdjęcie w galerii stacji Przybroda.
    Więc może wprowadzać w błąd. Najbardziej pasuje tu
    Rokietnica, tor 4 jest przy pierwszym peronie. Na niego
    wlasnie wjezdzaly pociągi z Międzychodu.
    Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2017-10-12 08:29:13)
    To przestawiamy. Dzięki :) Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Jacek Kowalski (2017-10-12 10:05:00)
    Myślałem też nad Kaźmierzem. Ale nie pasuje semafor jednoramienny jako wjazdowy w Kaźmierzu. Musiałby mieć oznaczenie I1/2. Dzięki za przeniesienie ???? Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Rokietnica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...