OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jelenia Góra

Ostatnia zmiana: 2016-11-13

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-10-07
Autor: wasiukibic Napisz e-mail
Zamieścił: wasiukibic , 2017-10-12

Galeria użytkownika

Łyżka dziegciu w beczce miodu - kto wpadł na pomysł, żeby w tak kretyński sposób wyremontować wschodnią część peronu 1, zwłaszcza że planuje się reaktywację pociągów do Karpacza, które tradycyjnie stąd odjeżdżały. Zabrakło dosłownie kilkadziesiąt m2 kostki brukowej. W świetle milionów wydanych na tą inwestycję - kropla w kosztach. Efekt? Wtopa wizerunkowa na całego - PLK nic nie nauczyło się od czasu Miłkowic czy Zgorzelca.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: perony, rampy, place, zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 159

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Kajto$ (2017-10-13 17:05:30)
    HA HA! Reaktywacje planuje się niewiele po tym jak zamknieto linie, jedyne co zrobiono to wypędzono z linii do Karpacza drezyniarzy :DDDDDDD Odpowiedz»
  • #2 wasiukibic (2017-10-13 18:49:44)
    To jest właśnie dobry przykład na to, że zniszczyć coś można w mgnieniu oka, natomiast odbudowa to proces, najczęściej kosztowny i długotrwały. Ponad 15 lat trwało, zanim ktoś na górze nie doszedł do wniosku, że w 2000 roku popełniono błąd. Niestety, sabotażyści odpowiedzialni za taki stan rzeczy do dziś nie zostali pociągnięciu do odpowiedzialności za swój postępek. Odpowiedz»
  • #3 bm (2017-10-13 23:20:44)
    Czy wiadomo na czym stanęły plany tej reaktywacji? Kiedyś na bieżąco je śledziłem i kibicowałem, ale po tylu latach totalnie straciłem ostatnie szczątki nadziei, że cokolwiek tamtędy jeszcze pojedzie.. Odpowiedz»
  • #4 wasiukibic (2017-10-15 13:32:30)
    Na obecną chwilę KD wraz z PKS Jelenia Góra podpisało układ o współpracy i teraz na jednym bilecie KD będzie można pojechać do Karpacza przesiadając się na stacji w Jeleniej Górze na jeden z kilkunastu kursów autobusów. Moim zdaniem ten probierz ostatecznie rozwieje wątpliwości, czy warto bawić się w remont torowisk do Karpacza i Kowar oraz uruchamiać tam regularne kursy pociągów. Mam nadzieję, że województwo dolnośląskie będzie konsekwentne i doprowadzi tą sprawę do końca, bo PKP to się rękami i nogami będzie broniło przez naprawieniem swojego błędu z 2000 roku. Warto od czasu do czasu wejść na pejsbukową stronę: https://www.facebook… gdzie można dowiedzieć się o bieżących akcjach i wydarzeniach związanych z tym tematem. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Jelenia Góra

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...