Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jelenia Góra

Ostatnia zmiana: 2016-11-13

informacja <== | Galeria | ==>
Data: 2016-10-15
Autor: wasiukibic Napisz e-mail
Zamieścił: wasiukibic , 2016-10-15

Galeria użytkownika

Peron 3 i 4 (z lewej) po modernizacji - efektownie i efektywnie. Dziwi trochę zastosowanie aż dwóch krawędzi peronowych do jednego toru. Przed modernizacją peron 4 był jednokrawędziowy. Sporym minusem jest brak na nim wiaty - w deszczu czy śniegu podróżni oczekujący na nim na pociąg będą mieli mało komfortowe warunki. Pewnikiem jednak po ukończeniu moderny peronu 1 i 2 peron 4 będzie wykorzystywany rzadziej niż teraz. Widok w kierunku wyjazdu na Karpacz i Marciszów.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: infrastruktura torowa i równie stacyjne, perony/rampy/zadaszenia.

Zaproponuj tagi
Odsłon : 245
Komentarze: 4 Moderacja

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 do re mi (2016-10-16 11:59:20)
    Pamiętam, że składy kończace bieg na tym torze miały drzwi otwierane na obydwa perony. Zazwyczaj chodziło o skomunikowanie z pociagami na Lubań lub Lwówek, które odjeżdżały z 4 peronu. Moderacja Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) JanuszJG (2017-03-18 21:01:53)
    Peron 4 również przed modernizacją również nie posiadał wiaty. Moderacja Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2017-03-19 15:25:09)
    No i modernizacja była chyba po to, żeby poprawić pewne niedoskonałości infrastruktury? Przykład Bolesławca
    pokazuje, że jak się chce to można wykonać porządny peron kryty wiatą, a nie utrwalać dziadostwo sprzed modernizacji.
    W Jeleniej zaś pasażerowie oczekujący na pociąg na 4 będą mokli w razie deszczu.
    Moderacja Odpowiedz»
  • #4 et21 (2017-03-19 16:22:15)
    Plan orientacyjny, żeby nie być gołosłownym: http://jelenia.rail.…

    W PLK wszystko zmienia się tak, żeby nic się nie zmieniło.

    1. Ciekawe, czy zrobią wyjście z toru 4 prosto na peron 1, czy zostawią ogrodzenie i trzeba będzie znów skakać po schodach z peronu 2...? Do tego wyjście bezpośrednio na peron 1 umożliwiłoby przesiadkę drzwi-w-drzwi do pociągu na Zgorzelec, odjeżdżającego z toru 18.
    2. Nawet jak tor 3 jest wolny, to najczęściej puszczają pociągi SzPG/JG<->Wro na tor 5 (niezależnie od kierunku), pomimo istnienia tymczasowego przejścia w poziomie szyn z peronu 3. W ten sposób, poza deszczem/śniegiem pasażerowie z walizkami mają jeszcze dodatkowo ścieżkę zdrowia :>
    3. Można było przedłużyć tunel i zrobić wyjście na W. Pola (pod torami 5, 7, 9b, 11b, 13, 15...), tam MPK mogło zrobić przystanek, zaś na terenie obecnej bazy budowlańców przy W. Pola (skład złomu i magazyn nr 6 na planie) parking PnR... W ten sposób idąc od strony Zabobrza można byłoby iść tylko tunel-schody-peron, a teraz trzeba schody-tunel-schody-budynek dworca z ciasnymi drzwiami-schody-tunel-schody-peron. No ale pewno dla PLK-i niedasie.
    Moderacja Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane pomoc | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Jelenia Góra

Przesuń Do zapisu Zamknij
Przesuń Zamknij