OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wałki

Ostatnia zmiana: 2018-01-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Mały przystanek kolejowy pośrodku lasu. Obecnie zamiera na nim ruch pasażerski na rzecz komunikacji autobusowej oraz prywatnego transportu. Na przystanku zatrzymują się już tylko nieliczne pociągi osobowe. (info: Kris).
Powyższa informacja jest nieaktualna. W ramach modernizacji linii 91 przystanek przesunięto około kilometr w kierunku Tarnowa, w pobliże zabudowań wsi Jodłówka-Wałki i drogi do Podgórskiej Woli. W rozkładzie jazdy 2017/2018 na przystanku zatrzymują się wszystkie przejeżdżające tędy pociągi osobowe, w liczbie 12 par.
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104047
IBNR:3318
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  90,854 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wola Rzędzińska (małopolskie) 9,60 km
Czarna Tarnowska (podkarpackie) 10,49 km
Tarnów Wschód (małopolskie) 18,01 km
Grabiny (podkarpackie) 19,66 km
Tuchów (małopolskie) 20,16 km
Tarnów (małopolskie) 20,86 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wałki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...