Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kokotów

Ostatnia zmiana: 2015-07-01

Opis ogólny

Opis ogólny: Planowana jest likwidacja przystanku Kokotów i przesunięcia celem zbudowania nowego przystanku Kraków-Złocień.

Będzie się to wiązało również z przebudową okolic podg Gaj (info: Łukasz, 18-11-2011)

Opis budynków: Budynek w 2005 roku został adaptowany na mieszkalny.

Budynek przystanku został rozebrany pod koniec września 2013 r. (info: Daniel Łapaj, 06-10-2013)

Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101643
IBNR:3117
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  11,300 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Gaj (małopolskie) 2,02 km
Wieliczka Rynek (małopolskie) 3,60 km
Wieliczka Rynek-Kopalnia (małopolskie) 3,66 km
Wieliczka Park (małopolskie) 3,76 km
Kraków Bieżanów Drożdżownia (małopolskie) 3,91 km
Węgrzce Wielkie (małopolskie) 3,95 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kokotów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...