OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lelkowo

Ostatnia zmiana: 2016-09-12

Opis ogólny
Opis ogólny: Około do roku 1960 istniały resztki torów dodatkowych, na których stały 4 wagony towarowe, późnej zostały usunięte przez kolej.

Do 1939 roku stacja osobowa oraz towarowa (transportowano płody rolne i inne wyroby z okolicznych wsi, los wojenny nieznany. (info: Oelka, 04-02-2009)

Opis infrastruktury: Tory rozebrane (resztki mozna odnaleźć w zaroslach), perony nie istnieją, most nad rzeką w kierunku Pieniężna w dobrym stanie (nasyp pełni rolę polnej drogi, która tubylcy bardzo sobie chwalą), semafory zlikwidowane, zachowała się jedna latarnia peronowa. (info: Oelka, 04-02-2009)

Opis budynków: Budynek stacyjny (stan bardzo dobry) pełni funkcję budynku mieszkalnego. Około 50m dalej, w stronę Głębocka, jest budynek (także mieszkalny), który prawdopodobnie pełnił role posterunku odstępowego lub nastawni (stan bardzo dobry). (info: Oelka, 04-02-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  11,600 Pieniężno – Корнево  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wilknity (warmińsko-mazurskie) 4,45 km
Głębock (warmińsko-mazurskie) 6,79 km
Jarzeń (warmińsko-mazurskie) 10,36 km
Pieniężno (warmińsko-mazurskie) 13,69 km
Sągnity (warmińsko-mazurskie) 14,11 km
Корнево (Federacja Rosyjska) 15,09 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lelkowo

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...