OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Garbary

Ostatnia zmiana: 2020-07-21

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-07-20
Autor: Givexnine Poznań
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-07-21

Galeria użytkownika Givexnine Poznań

Rozebrane miejsce po torze. Widok w kier. stacji Poznań-Wschód.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 628
: 44

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #35 (odp. na #32) Stanisław Pikul (2021-10-19 20:26:22)
    ad. 1 - no to trochę namieszam ale zgodnie z informacjami zawartymi w pracach Roberta Kromy " ... w latach 1926-1928 przebudowano tory na szlaku Poznań Główny - Tama Garbarska - Poznań Wschód na długości 5 km oraz poszerzono nasypy i przyczółki celem ułożenia trzeciego toru (w kierunku Wągrowca)." Wydaje się więc że powinno być wystarczająco dużo miejsca na czterotorową estakadę która powstać by mogła po likwidacji nasypu. :)
    ad. 3 - wyjaśnienie akceptacji kosztów budowy dróg wydaje się być proste - prawie każdy jest kierowcą i wie/przypuszcza że nawet kiedyś te odległe tunele być może przejdzie własnym samochodem jadąc gdzieś tam na urlop, potencjalna estakada kolejowa w Poznaniu, czy gdziekolwiek indziej będzie służyła tylko kolejarzom, więc dla niego jest bezużyteczna. :(
  • #36 blakop (2021-10-19 23:48:24)
    Wiesz - mi się wydaje, że chodzi o to, że to co teraz jest, jest wystarczające... Może tak na styk, ale jednak wystarczające...
    No bo co? Mam nagle uwierzyć, że jak powstanie 3/4 tor to nagle liczba pociągów na liniach do Konina/Gniezna/Wągrowca nagle jakoś wyraźnie się zwiększy??
    A niby jak??
  • #37 Mszkl (2021-10-20 08:26:29)
    Może i wystarczające do obecnego codziennego ruchu. ALE czy nie jest tak, że jednak niewystarczające dla wprowadzenia/utrzymania taktów czy (odpukać) awarii na jednym torze (tor, przęsło, zerwanie sieci, padaczka loka..)?
  • #38 Błażej Kopka (2021-10-20 11:10:33)
    Tylko czy dla samych taktów (fakt - przydałoby się - linia Wągrowiecka aż się prosi o to) ktoś się zdecyduje wydać grube miliony (o ile byśmy już w miliard nie weszli biorąc pod uwagę ile tam mostów i wiaduktów trzeba) - nie sądzę. A awaria wszędzie się może zdarzyć - to jeszcze nie powód żeby wszędzie trzeci tor kłaść. Zresztą - w warunkach kolejowych taka przebudowa trwała by minimum 10 lat i w tym czasie masakra by tam była.
  • #39 (odp. na #37) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-10-20 13:17:28)
    Jest obwodnica towarowa Poznania przez Franowo, na którą jest wjazd z każdej linii, oprócz wągrowieckiej.
  • #40 Mateusz Kiszka (2021-10-20 13:31:43)
    Posłuchajcie, sam doświadczyłem, jak pośpiech z Olsztyna stanął na Garbarach, bo złapał czerwone :) Fakt, że od Gniezna lekko sunął swą sto dwudziestką, ale mimo to... Inny przykład, ic z Gdyni staje przed Poznań Wschód, bo dogonił regio, potem wyprzedza go po torze niewłaściwym na Garbarach...Opóźnienie obu składów było, miło że dobijały do Pozka o czasie, a nawet przed. Ile razy widzę na Garbarach, jak pośpiech za chwilkę jedzie za regio. Regio rześko, a pośpiech ślimaczo!!
  • #41 Błażej Kopka (2021-10-20 21:25:27)
    Dzisiaj dostałem nowy materiał, że nawet wpięcie ruchu dalekobieżnego na TOW to miliardy złotych!!! A co tu dopiero o kolejnych torach mówić?
    W polskich realiach to są pewnie biliony złotych na taki szlak i miliardy PLN!!! Sorki - ale jaka tam teraz jest V-max, żeby coś osobowego tam puszczać? :)
    Przecież TOP upadła właśnie dlatego, że tam powoli żadnego zysku czasowego nie było...
  • #42 (odp. na #41) Mateusz Kiszka (2021-10-21 09:23:40)
    Jakoś w Krakowie udaje się, choć w mega porodowo-kleszczowych bolesnych skurczach, budować drugą parę torów na krytycznym odcinku Główny - Płaszów, a między Płaszowem, a Bieżanowem trzeci aby oddzielić SKA do Wieliczki...
  • #43 Błażej Kopka (2021-10-21 23:13:11)
    Bo Duda jest z Krakowa i paru innych pisowskich pokurczów. Poznań to była jest i będzie kość niezgody dla prawicowo-narodowych pisowców, którzy nigdy nie dadzą wsparcia na taką inwestycję w tym wrogim rejonie kraju, a tylko takie finansowanie pozwoli przebudować centrum miasta.
  • #44 (odp. na #43) Mateusz Kiszka (2021-10-23 10:16:47)
    A nawet pisowcy na swoim podwórku nie potrafili (nie chcę tu używać znanego hasła ze strajku kobiet) ogarnąć w trzy lata 18 km linii Kraków - Rudzice, powodując bajzel z czasem jazdy pociągów regio i tych krajowych na kilka ładnych lat. Pamiętam TLK Osterwa, jadący ponad pół godziny dłużej, z powodu rozrytego placu między Podłężem, a Płaszowem. Bareja się w grobie wywraca...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Poznań Garbary

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...