OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Garbary

Ostatnia zmiana: 2020-07-21

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja o intensywnym ruchu pasażerskim - oprócz osobówek zatrzymują się tu także pociągi pośpieszne. Przed II wojną światową dojeżdżał tu poznański tramwaj. (info: wasiukibic, 2008-01-12)

Opis infrastruktury: Stacja od południa sąsiadowała z Zakładami Mięsnymi "Pozmeat" oraz portem miejskim. Obydwa zakłady połączone były z siecią kolejową za pomocą bocznic, przecinających ważny trakt komunikacji kołowej (ulica Garbary). Zarówno port jak i rzeźnia zostały zlikwidowane (część portu wydzierżawiono firmom prywatnym, w części zbudowano domy mieszkalne, w rzeźni mieści się placówka kulturalna i jakieś magazyny - bardzo piękny budynek nawiasem mówiąc) a bocznice kolejowe zalane asfaltem, choć jeszcze długi czas po ich zamknięciu można było spotkać w terenie sporo śladów kolejowej infrastruktury. (info: wasiukibic, 2008-01-12)

W latach 90. XX w. budynkiem dworcowym był drewniany barak.

nastawnia została wyburzona na początku listopada 2008 przy okazji modernizacji Poznańskiego Węzła Kolejowego (info: Ryży, 29-11-2008).

W 2018 roku przebudowano budynek dworca. Położono nową elewację, zmieniono układ wnętrza. Odnowiono też zadaszenie obok dworca. (info. Jan Kowalski, 10.06.2019)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: 2018-11: rozebrano
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100099
HAFAS:5102737
IBNR:7389
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  301,577 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
  0,000 Poznań Garbary – Biedrusko  
  Poznań Garbary – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Szeląg (woj. wielkopolskie) 1,64 km
Zespół Szkół Komunikacji (woj. wielkopolskie) 1,93 km
Dyrekcja Kolei w Poznaniu (woj. wielkopolskie) 2,32 km
Maltanka (woj. wielkopolskie) 2,36 km
Poznań MDK nr 1 (woj. wielkopolskie) 2,44 km
Poznań Brama Warszawska (woj. wielkopolskie) 2,99 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-03-15 09:14:57)
    Pamiętacie stary dworzec na poznańskich Garbarach? Szkoda, że w galerii nie ma żadnego zdjęcia tego obiektu.
  • #2 (odp. na #1) Adrian K (2018-03-15 22:24:24)
    Starszy niż ten, który właśnie zburzono?
  • #3 (odp. na #2) Maciej (2018-03-16 08:13:09)
    Mam na myśli taki barak, który istniał bodajże w latach dziewięćdziesiątych.
  • #4 Widmo (2018-11-15 16:41:48)
    Tory boczne zlikwidowane
  • #5 Darek Nowak (2020-04-21 19:39:03)
    Filmy:
    1. Pociąg Kolei Wielkopolskich relacji Poznań Główny - Mogilno. https://youtube.com/…
    2. Pociąg przyspieszony relacji Wągrowiec - Wolsztyn (albo: Wielki Skok na Bank): https://youtube.com/…
  • #6 (odp. na #4) Darek Nowak (2020-04-21 20:26:35)
    Tory boczne musiały zostać zlikwidowane przypuszczalnie w latach 2015-2017, kiedy tu mnie nie było.
  • #7 Givexnine Poznań (2020-07-21 23:56:12)
    Ten przystanek znajduje się znacznie bliżej śródmieścia niż dworzec główny, ma ogromny potencjał. Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC na tej stacji, naprawdę podróżnym byłoby wygodniej. Gdyby nie zlikwidowano bocznic można by jedną z nich, przy peronie reaktywować i używać jako mijanki. Także, w miarę możliwości dobrze było by wydłużyć tyle, ile się da pociągów osobowych, które kończą bieg w Poznaniu do tej stacji, i używać tego toru dla tych pociągów.
  • #8 (odp. na #7) Stanisław Pikul (2020-07-22 10:46:03)
    "Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC ..." - takie rozwiązanie było kiedyś stosowane ale, wbrew oczekiwaniom, korzystanie z niego nie było tak powszechne jak się spodziewano i zaniechano postojów zarówno na Garbarach jak i Dębcu (bo tam też to robiono). Nie sądzę, by to był dobry pomysł by tej klasy pociągi miały uzupełniać komunikację aglomeracyjną.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Poznań Garbary

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...