Poznań Garbary
Ostatnia zmiana: 2020-07-21
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja o intensywnym ruchu pasażerskim - oprócz osobówek zatrzymują się tu także pociągi pośpieszne. Przed II wojną światową dojeżdżał tu poznański tramwaj. (info: wasiukibic, 2008-01-12) Opis infrastruktury: Stacja od południa sąsiadowała z Zakładami Mięsnymi "Pozmeat" oraz portem miejskim. Obydwa zakłady połączone były z siecią kolejową za pomocą bocznic, przecinających ważny trakt komunikacji kołowej (ulica Garbary). Zarówno port jak i rzeźnia zostały zlikwidowane (część portu wydzierżawiono firmom prywatnym, w części zbudowano domy mieszkalne, w rzeźni mieści się placówka kulturalna i jakieś magazyny - bardzo piękny budynek nawiasem mówiąc) a bocznice kolejowe zalane asfaltem, choć jeszcze długi czas po ich zamknięciu można było spotkać w terenie sporo śladów kolejowej infrastruktury. (info: wasiukibic, 2008-01-12) W latach 90. XX w. budynkiem dworcowym był drewniany barak. nastawnia została wyburzona na początku listopada 2008 przy okazji modernizacji Poznańskiego Węzła Kolejowego (info: Ryży, 29-11-2008). W 2018 roku przebudowano budynek dworca. Położono nową elewację, zmieniono układ wnętrza. Odnowiono też zadaszenie obok dworca. (info. Jan Kowalski, 10.06.2019) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | 2018-11: rozebrano | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | czynna | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | EPA:5100099 HAFAS:5102737 IBNR:7389 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
301,577 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3) | ||
0,000 | Poznań Garbary – Biedrusko | ||
Poznań Garbary – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Szeląg (woj. wielkopolskie) | 1,64 km |
Zespół Szkół Komunikacji (woj. wielkopolskie) | 1,93 km |
Dyrekcja Kolei w Poznaniu (woj. wielkopolskie) | 2,32 km |
Maltanka (woj. wielkopolskie) | 2,36 km |
Poznań MDK nr 1 (woj. wielkopolskie) | 2,44 km |
Poznań Brama Warszawska (woj. wielkopolskie) | 2,99 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Maciej
(2018-03-15 09:14:57)
Pamiętacie stary dworzec na poznańskich Garbarach? Szkoda, że w galerii nie ma żadnego zdjęcia tego obiektu.
-
#2 (odp. na #1)
Adrian K
(2018-03-15 22:24:24)
Starszy niż ten, który właśnie zburzono?
-
#3 (odp. na #2)
Maciej
(2018-03-16 08:13:09)
Mam na myśli taki barak, który istniał bodajże w latach dziewięćdziesiątych.
-
#4
Widmo
(2018-11-15 16:41:48)
Tory boczne zlikwidowane
-
#5
Darek Nowak
(2020-04-21 19:39:03)
Filmy:
1. Pociąg Kolei Wielkopolskich relacji Poznań Główny - Mogilno. https://youtube.com/…
2. Pociąg przyspieszony relacji Wągrowiec - Wolsztyn (albo: Wielki Skok na Bank): https://youtube.com/… -
#6 (odp. na #4)
Darek Nowak
(2020-04-21 20:26:35)
Tory boczne musiały zostać zlikwidowane przypuszczalnie w latach 2015-2017, kiedy tu mnie nie było.
-
#7
Givexnine Poznań
(2020-07-21 23:56:12)
Ten przystanek znajduje się znacznie bliżej śródmieścia niż dworzec główny, ma ogromny potencjał. Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC na tej stacji, naprawdę podróżnym byłoby wygodniej. Gdyby nie zlikwidowano bocznic można by jedną z nich, przy peronie reaktywować i używać jako mijanki. Także, w miarę możliwości dobrze było by wydłużyć tyle, ile się da pociągów osobowych, które kończą bieg w Poznaniu do tej stacji, i używać tego toru dla tych pociągów.
-
#8 (odp. na #7)
Stanisław Pikul
(2020-07-22 10:46:03)
"Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC ..." - takie rozwiązanie było kiedyś stosowane ale, wbrew oczekiwaniom, korzystanie z niego nie było tak powszechne jak się spodziewano i zaniechano postojów zarówno na Garbarach jak i Dębcu (bo tam też to robiono). Nie sądzę, by to był dobry pomysł by tej klasy pociągi miały uzupełniać komunikację aglomeracyjną.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Poznań Garbary