OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wojciech

Ostatnia zmiana: 2017-12-02

Galeria
Data: 2010-06-16
Autor: Damian Stupień Napisz e-mail ; http://bit.ly/2sGqxX2
Zamieścił: Damian Stupień , 2017-09-18

Galeria użytkownika

Zakładowa maszyna KP Kotlarna spycha automaty do rozładunku na moście.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady…, tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 243

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2017-09-19 17:51:53)
    Kto i za co potrójnie zminusował to foto ? Proszę uzasadnić swoją ocenę ... Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Damian Stupień (2017-09-19 17:57:02)
    tzn trzech użytkowników ... Odpowiedz»
  • #3 wasiukibic (2017-09-19 17:59:23)
    Ode mnie masz plusa, bo lubię granatowe lokomotywy z żółtym czółkiem. A tak na serio, to czułem w kościach, że z tego oceniania będzie więcej problemów niż pożytku. Odpowiedz»
  • #4 Damian Stupień (2017-09-19 18:02:25)
    Logi są u administratorów także czekam na tych bohaterów aż sami się ujawnią ... Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #3) Marek Potocki (2017-09-19 18:21:57)
    Będziemy jak socjalizm zwalczać problemy, które sami sobie stworzyliśmy :)
    A tak na poważnie, zakładanie kont tylko po to, żeby robić sztuczny ruch jest bardzo infantylne.
    Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #1) Przemysław Król (2017-09-19 19:13:33)
    Generalnie zdjęcie jest fajne ode mnie plus, ale mimo wszystko jest to zdjęcie taboru, infrastruktury jest na tym zdjęciu mało. Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Damian Stupień (2017-09-20 00:25:27)
    racja ale nie było fotek z tego miejsca a ja sam nie posiadam samego mostu :/ Jeśli będę w pobliżu mostu to porobię odpowiednie fotki. A trzeba się spieszyć bo możliwe że KP Kotlarnia przestanie istnieć na dniach ... Odpowiedz»
  • #8 Michał Kłosowski (2017-09-20 00:51:08)
    Przypominam, że to nie jest "piaskownica", czy jakaś galeria typowo taborowa, gdzie ludzie potrafią wybić sobie zęby za oceny...
    Nie ma po co się minusować. Oceny powinny być swego rodzaju "nagrodą", sygnałem, emocjonalnym okazaniem podziękowania autorowi, że ukazał MI coś, co MI się szczególnie podoba, czego byłem ciekaw, co mnie wybitnie zaskoczyło, albo zaintrygowało. Może rozwiązaniem byłoby usunięcie "minusów", a pozostawienie samą możliwość plusowania w myśl "podoba mi się"? ;)
    Pozdrawiam serdecznie! I plus ode mnie, na przekór! Ha!
    Odpowiedz»
  • #9 ... (2017-09-20 01:35:49)
    Ale to nie galeria taborowa a o intrastrukturze. Jeśli innych się prosi o nie dodawanie zdjęć taboru to z jakiej racji ty masz mieć na to pozwolenie? Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #9) Marek Potocki (2017-09-20 07:06:05)
    Jak Damian napisał – nie ma innych zdjęć z tej linii, to i takie jest cenne. Są ludzie którzy zajmują się fotografowaniem taboru, których zdjęcia doskonale tu pasują. Polecam na przykład archiwalne wrzuty takich autorów jak Werner & Hansjorg Brutzer, czy Mariusz Drużkowski. Tematem ich zdjęć jest głównie tabor, ale w naprawdę godnym uwagi kontekście infrastrukturalnym. Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #9) Damian Stupień (2017-09-20 07:54:18)
    pkt 7 Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #9) wasiukibic (2017-09-20 08:04:40)
    Panie bezimienny, tabor na zdjęciu zajmuje max ok 25% kadru, więc trzeba być naprawdę upierdliwym, żeby fotkę Damiana porównywać do wzoru https://www.bazakole… jaki nie należy umieszczać na Bazie. Na zdjęciu widać kawałek mostu, zarośniętą ławę torowiska i jego otoczenie. Mimo, że strona traktuje głównie o infrastrukturze to jednak tabor czy cały skład, ludzie na peronie (oczywiście w odpowiednich proporcjach), czy otoczenie toru jest zawsze miłym dodatkiem, bo to pokazuje, że kolej w tym miejscu żyje i nie jest oderwana od otoczenia tylko stanowi jego część. Poza tym w ujęciu historycznym tabor charakterystyczny dla danego okresu historii rozwoju kolei jest zawsze wisienką na torcie, kropką nad i. Spójrz sobie na tą fotkę: https://www.bazakole… i wyobraź sobie, że nie ma na niej zemsty Ceasescu z ryflakami i kolunia w kreszowym dresiku - kadr byłby uboższy o coś, co nazywa się klimatem miejsca i czasu. Gdybyśmy tak ortodoksyjnie stosowali się do zasady, że tylko infrastruktura, to na Bazie znalazłoby się mnóstwo zdjęć typu "szyna, tłuczeń i podkład", nie wnoszących nic ciekawego, a wspomniane kadry panów Brutzerów trzeba byłoby retuszować z parowozów. Właśnie dlatego jestem przeciwnikiem, aby każdy jak leci miał możliwość oceniania fotek, bo aby to robić trzeba mieć minimum doświadczenia i wyczucia w tej kwestii, co może się znaleźć na Bazie, a co nie. Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno i unikniemy więcej tego typu niesłusznego przypierdzielactwa. Odpowiedz»
  • #13 irek (2017-09-20 20:10:00)
    Przyznałem plusa za ciekawe zdjęcie. Ale! Administrator określił pewne zasady i należy to uszanować, czyli mało, ba wręcz zero otoczki kolejowej. Soczystej zieleni całkiem sporo. Odpowiedz»
  • #14 (odp. na #13) Damian Stupień (2017-09-27 19:51:25)
    fakt mało infrastruktury ( choć tytułowy most widać na fotce) ale wtenczas tam tak wyglądało :) a fotki z zoomem na szyny mnie nie interesują :) Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Wojciech

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...