Inowrocław Chemia
Ostatnia zmiana: 2016-11-08
<== | Galeria | ==> | ||
Data:
2010-06-20
Autor: Leszek Urbaniak Napisz e-mail Zamieszczono: 2020-05-21 |
Brama wjazdowa do zakładów chemicznych.
Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?] Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe); szlak (trasa)/pojedyncze tory; tabor. Podobiekty: |
Odsłon : 525
: 5 Zaloguj się by móc zagłosować. Obiekty: |
Komentarze: ⇵
-
#1
Michał Kłosowski
(2020-05-21 20:22:43)
Ciekawe wagony dwuosiowe! Jak mniemam - własność zakładów?
-
#2
ACdVL
(2020-05-22 11:13:55)
Jak to - to kolega pierwszy raz je widzi? Ja (i wielu innych z nas) dość często je spotykamy. Ale nie szkodzi, i mnie się zdarza niektóre wagony (do kontenerów Laude) pierwszy raz widzieć od pewnego czasu. Faktem jednak jest, że w porównaniu do trójzbiornikowych są one sporą rzadkością. Nie wiem, czy kolega wie, ale są też pudernice z jednym zbiornikiem - takie też widziałem. :) Są niesamowicie krótkie i można z nich tworzyć sporawe, pokaźne składy. 4 zbiornikowe pudernice są 4-osiowe (widziałem też zagraniczne wagony takie), pozostałe są dwuosiowe.
Wagony należą do spółki Cemet, która organizuje transport z Inowrocławia w pozostałe rejony kraju. Spółka, jeśli się nie mylę, posiadała swego czasu też nieco talbotów i węglarek, ale tutaj nie jestem pewien. Tutaj prosiłbym (jeśli moja wiedza skręca w las) o sprostowanie użytkowników z pełniejszą wiedzą. Pozdrawiam, Michale, i - w miarę możliwości - obserwuj uważnie szlaki, a zwłaszcza grupy towarowe większych stacji, to pewnie te małe pudernice uświadczysz. -
#3
(odp. na #2)
Michał Kłosowski
(2020-05-22 14:02:27)
Ja doskonale znam ten typ wagonu, stwierdzam tylko, że są ciekawe, bo rzadkie. Ostatni raz fotografowałem takie w składzie pociągu złomowego w 2014 roku. Wszystkie wagony dwuosiowe stanowią już rarytas - chociażby węglarki Es, latami nie widziałem!
Pozdrawiam cieplutko! -
#4
ACdVL
(2020-05-22 20:33:05)
Jeśli się nie mylę to owe dwuosiowe węglarki Es można zobaczyć jeszcze na stacji w Jabłonowie Pomorskim, stoją w składzie wagonów czekających prawdopodobnie na rychłą naprawę. A co do gruszek - pełna zgoda. Faktycznie nieczęsto takie zdarza(ło) się spotkać w ruchu.
Wszystkie dwuosiowe? Nie do końca, chyba że chodziło ci o wagony starszej konstrukcji. Można przecież jeszcze spotkać wagony kryte budowy specjalnej z oznakowaniem Cargowskim. Czasami także cysterny Orlenowskie, tudzież platformy kontenerowe. Stare GBS-y to już faktycznie prawie całkiem odstawione, jedynie nieliczne zapewne chodzą jako ochronne bądź w zdawkach. Pomyśleć, że dawniej dwuosiówki były na tyle liczne, że nierzadko miały przewagę w składach zbiorowych. Dziś są tylko wspomnienia. Dziękuję ci, Michale, iżeś nawiązał do tych wagonów. Zawsze dobrze powspominać typ taboru, który jest już na wymarciu. Ja także, panie kawalerze, pozdrawiam i nakłaniam do otwartego oka - a nuże uświadczysz jeszcze gdzieniegdzie rzadko spotykany obecnie tabor sprzed lat? -
#5
(odp. na #3)
wasiukibic
(2020-05-25 09:02:00)
Dwuosiowe wagony można jeszcze spotkać na terenie dużych zakładów przemysłowych, do transportu wewnętrzzakładowego. Osobiście widziałem takie egzemplarze na terenie "Cobexu" w Raciborzu i u Hindusa w Krakowie.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Stacja kolejowa Inowrocław Chemia