OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Inowrocław Chemia

Ostatnia zmiana: 2016-11-08

<== | Galeria | ==>
Data: 2010-06-20
Autor: Leszek Urbaniak
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-05-21

Galeria użytkownika

Brama wjazdowa do zakładów chemicznych.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe); szlak (trasa)/pojedyncze tory; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 215
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Michał Kłosowski (2020-05-21 20:22:43)
    Ciekawe wagony dwuosiowe! Jak mniemam - własność zakładów?
  • #2 ACdVL (2020-05-22 11:13:55)
    Jak to - to kolega pierwszy raz je widzi? Ja (i wielu innych z nas) dość często je spotykamy. Ale nie szkodzi, i mnie się zdarza niektóre wagony (do kontenerów Laude) pierwszy raz widzieć od pewnego czasu. Faktem jednak jest, że w porównaniu do trójzbiornikowych są one sporą rzadkością. Nie wiem, czy kolega wie, ale są też pudernice z jednym zbiornikiem - takie też widziałem. :) Są niesamowicie krótkie i można z nich tworzyć sporawe, pokaźne składy. 4 zbiornikowe pudernice są 4-osiowe (widziałem też zagraniczne wagony takie), pozostałe są dwuosiowe.

    Wagony należą do spółki Cemet, która organizuje transport z Inowrocławia w pozostałe rejony kraju. Spółka, jeśli się nie mylę, posiadała swego czasu też nieco talbotów i węglarek, ale tutaj nie jestem pewien. Tutaj prosiłbym (jeśli moja wiedza skręca w las) o sprostowanie użytkowników z pełniejszą wiedzą. Pozdrawiam, Michale, i - w miarę możliwości - obserwuj uważnie szlaki, a zwłaszcza grupy towarowe większych stacji, to pewnie te małe pudernice uświadczysz.
  • #3 (odp. na #2) Michał Kłosowski (2020-05-22 14:02:27)
    Ja doskonale znam ten typ wagonu, stwierdzam tylko, że są ciekawe, bo rzadkie. Ostatni raz fotografowałem takie w składzie pociągu złomowego w 2014 roku. Wszystkie wagony dwuosiowe stanowią już rarytas - chociażby węglarki Es, latami nie widziałem!

    Pozdrawiam cieplutko!
  • #4 ACdVL (2020-05-22 20:33:05)
    Jeśli się nie mylę to owe dwuosiowe węglarki Es można zobaczyć jeszcze na stacji w Jabłonowie Pomorskim, stoją w składzie wagonów czekających prawdopodobnie na rychłą naprawę. A co do gruszek - pełna zgoda. Faktycznie nieczęsto takie zdarza(ło) się spotkać w ruchu.

    Wszystkie dwuosiowe? Nie do końca, chyba że chodziło ci o wagony starszej konstrukcji. Można przecież jeszcze spotkać wagony kryte budowy specjalnej z oznakowaniem Cargowskim. Czasami także cysterny Orlenowskie, tudzież platformy kontenerowe. Stare GBS-y to już faktycznie prawie całkiem odstawione, jedynie nieliczne zapewne chodzą jako ochronne bądź w zdawkach. Pomyśleć, że dawniej dwuosiówki były na tyle liczne, że nierzadko miały przewagę w składach zbiorowych. Dziś są tylko wspomnienia. Dziękuję ci, Michale, iżeś nawiązał do tych wagonów. Zawsze dobrze powspominać typ taboru, który jest już na wymarciu. Ja także, panie kawalerze, pozdrawiam i nakłaniam do otwartego oka - a nuże uświadczysz jeszcze gdzieniegdzie rzadko spotykany obecnie tabor sprzed lat?
  • #5 (odp. na #3) wasiukibic (2020-05-25 09:02:00)
    Dwuosiowe wagony można jeszcze spotkać na terenie dużych zakładów przemysłowych, do transportu wewnętrzzakładowego. Osobiście widziałem takie egzemplarze na terenie "Cobexu" w Raciborzu i u Hindusa w Krakowie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Inowrocław Chemia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...