OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dytmarów

Ostatnia zmiana: 2020-01-08

Opis ogólny
Procedura przemianowania ‘Haltepunkt’ (przystanek) na Bahnhof (stacja) rozpoczęta 3/3/1906 na wniosek mieszkańców gm. Dytmarów. Stacja przemianowana oficjalnie 1/2/1907 na dworzec IV klasy. 20/12/1909 rozpoczęto procedurę budowy bocznic. Budowę zakończono odbiorem 17/10/1911.

Ponieważ Dittersdorf wielokrotnie mylono z Dietersdorf /RGb Stettin/ lub Dittersdorf bei Chemnitz, 8/12/1911 Kinigl.Eisenbahn Direktion z Katowic poinformowała o chęci zmiany nazwy stacji na Dittersdorf (Oberschles). Nazwę zmieniono oficjalnie na Dittersdorf (Oberschles) dn.20/2/1912. (info: KDMoskal, 27-07-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Budynek stacyjny wybudowany w okresie 1905-1907, rozebrany w latach 90-tych XX wieku, obecnie po budynku została jedynie piwnica oraz studnia (info: KDMoskal, 27-07-2009)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: Wiata przystankowa.
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2 perony jednokrawędziowe rozmieszczone po obu stronach przejazdu drogi łączącej Dytmarów z DK40.
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101020
IBNR:6110
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  104,144 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Dytmarów Osadkowski (woj. opolskie) 0,76 km
Józefówek (woj. opolskie) 3,12 km
Biała Prudnicka (woj. opolskie) 5,87 km
Lubrza (woj. opolskie) 6,79 km
Racławice Śląskie (woj. opolskie) 9,49 km
Krobusz (woj. opolskie) 10,22 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2020-03-31 09:13:51)
    Przystanek położony w szczerym polu, pomiędzy Lubrzą, Dytmarowem i Laskowicami, gdzie paradoksalnie najbliżej jest do tej ostatniej miejscowości. Do pierwszych zabudowań Dytmarowa jest ponad 2 km i fizycznie nie ma możliwości, żeby coś z tym zrobić. W pobliżu peronów znajdują się jedynie różnego rodzaju zakłady związane z branża rolniczą, które kiedyś korzystały z rampy i placu ładunkowego, a od kilku lat tory dodatkowe zarastają i ruch na bocznicy zamarł. Teraz może się to zmieni, bo tory boczne zostały oczyszczone. Położona znacznie bliżej torów Podsudeckiej Lubrza - przystanku nie posiada zaś w ogóle, choć można by wybudować perony na wysokości wiaduktu drogowego nad DK40, skąd do zabudowy jest jakieś 500 m. Ot, takie kuriozum zakonserwowania XIX-wiecznego status quo, nijak nieprzystającego do współczesnej sieci osadniczej.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dytmarów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...