Bolesławiec
Ostatnia zmiana: 2020-11-08
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Przejazd przez stację odbywa się z pełną prędkością. Zatrzymują się tu wszystkie pociągi pasażerskie. Od marca 2015 wszystkie połączenia obsługują pociągi osobowe Kolei Dolnośląskich.Władze miasta planują utworzenie wokół dworca zintegrowanego węzła przesiadkowego. Opis infrastruktury: Modernizacja trasy E30 została ukończona. Remont przeszedł również zabytkowy wiadukt, jak i dwa tunele nad drogami, wszystkie położone na zachód od dworca. (info: nn) Kilka dobrych miesięcy temu zdjęto nawierzchnię z peronu 2 i wyłączono go z eksploatacji. Od tamtego czasu nic się tam nie dzieje, a pociągi w obu kierunkach korzystają z peronu 1. (info: wasiukibic 26 XI 2016) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | Na stacji znajdują się także dodatkowe tory, używane w ruchu towarowym. Z torów korzysta także skład węgla, położony po przeciwnej stronie niż dworzec. | |
budynki: | Budynek dworca używany zgodnie z przeznaczeniem. Został wyremontowany, wykonano nową elewację, wnętrze przeszło estetyzację. W budynku znajdują się: poczekalnia, trzy okienka kasowe (z czego jedno jest wykorzystywane jako kasa biletowa Kolei Dolnośląskich), mini-bar oraz toaleta. Część pomieszczeń przeznaczona jest do wynajęcia. | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: Przejście podziemne oddano do użytku w kwietniu 2007. (info: kutler, 2007-05-02) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: Na dworcu znajdują się dwa perony, każdy z jedną krawędzią. Pierwszy połączony bezpośrednio z budynkiem dworca, dostępny od strony miasta, dojście do drugiego przez przejście podziemne. W związku z modernizacją trasy E30 jest planowane dołożenie trzeciego peronu i wydłużenie istniejących do 400 metrów. (info: youBy, 2005-08-25) Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100010 HAFAS:5100079 IBNR:10 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Bolesławiec – Modła (314/973) | ||
36,048 | Miłkowice – Jasień (282) | ||
Bolesławiec – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Bolesławiec Wschód (woj. dolnośląskie) | 0,91 km |
Bolesławiec C. 1 (woj. dolnośląskie) | 1,60 km |
Bolesławiec Piastów (woj. dolnośląskie) | 2,30 km |
Zakłady Chemiczne Wizów S.A. (woj. dolnośląskie) | 3,25 km |
Chociszowice (woj. dolnośląskie) | 3,80 km |
Godnów (woj. dolnośląskie) | 4,71 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
wasiukibic
(2019-07-20 23:24:44)
Wreszcie wyremontowano nieczynny od 5 lat peron 2, będzie miał on teraz dwie krawędzie peronowe - nowa, o długości użytecznej 125 m, znajduje się po jego północnej stronie.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bolesławiec