OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szklarska Poręba Średnia

Ostatnia zmiana: 2019-08-19

<== | Galeria
Data: 2018-09-26
Autor: Dawid Jastrzębski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2019-12-20

Galeria użytkownika Dawid Jastrzębski

Widok z peronu w kierunku Jeleniej Góry. Budynek magazynu, budynek dworcowy po prawej stronie.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki dworcowe; budynki towarzyszące (inne); perony/rampy/place/zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 211
: 10

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Dawid Jastrzębski (2020-06-29 23:23:09)
    26.09.2018 Widoczek na dobranoc i można się położyć wygodnie w wagonie sypialnym... Szkoda, że już tam nie dojeżdżają takowe wagony, czyżby lepiej Dartem miałoby się tam dojeżdżać I wracać? :/
  • #2 ACdVL (2020-06-30 09:56:03)
    Jakże to - teraz już tam tylko składy dalekobieżne obsługują PESY i Stadlery? Nawet relacje ze stolicą czy morzem? A jeśli, dajmy na to, kolonia będzie chciała zarezerwować część składu - to jak to sobie wyobrazić? Że będzie skład wyłącznie kolonijny (choć kiedyś takie bywały)? Ja sam niegdyś jechałem kilka razy na kolonię wagonami włączanymi do pośpiechów, a raz do expressu. Mnie się widzi, że jednak lepsze byłyby tu faktycznie tradycyjne składy wagonowe. Mam nadzieję, że PKP ICC w sprawie parku wagonowego wreszcie coś zrobi! Składy EZT lepiej puszczać pomiędzy większymi miastani, a między miejscowościami stricte turystycznymi lepsze tu są składy wagonowe - oczywiście z wagonem barowym/restauracyjnym, choć wiem, że z tymi ostatnimi ostatnio niestety jest kicha, figa z makiem..
  • #3 Dawid Jastrzębski (2020-06-30 10:33:22)
    Od nas z Gdyni nic tam nie dojeżdża obecnie. Darty z/do Warszawy jeżdżą tam teraz rzekomo. Jeśli kolonia by chciała tam jechać to z osobówek musi skorzystać i do wagonowych PKP ICCCC przesiąść się w Jeleniej Górze czy Wrocławiu Głównym. KD oferuje w pociągach dużo miejsca więc chyba problemów nie ma. Ani wagony sypialne ani restauracyjne nie są obecnie uruchamiane a szkoda, aż to zniechęca do jedzenia gdzieś daleko bo jak tu tak do takiego Rzeszowa Głównego czy Zakopanego z Gdyni na siedząco i bez oferty gastronomicznej? :/
  • #4 ACdVL (2020-06-30 11:38:32)
    I bez konkretnej wygody..? Bo taka daleka podróż zachęca co bo niektórych do spania/leżenia.. Oj Dawid.. Szkoda biadolić, ale jest jak jest.. Można mówić co się chce, ale kiedyś, pod pewnymi względami, kolej bardziej sprzyjała ludziom, była po prostu lepsza.. A teraz? Pendolino? Stadler? Dart? Eee.. Niektórych rzeczy się nie cofnie - to fakt nie do zaprzeczenia - ale to, co się da, dobrze byłoby przywrócić.. Z oczywistych względów, które nie raz, nie dwam tu przytaczał..
  • #5 wasiukibic (2020-06-30 11:50:41)
    No już bez przesady, to do pociągu nie można zabrać kanapki i butelki wody mineralnej/herbaty, żeby się najeść i napić, tylko trzeba zaraz wagonu gastronomicznego? Nie mówiąc już o tym, że przebitka na czymkolwiek sięga tak i po 100%; to już lepiej sobie zrobić zaopatrzenie na zaś, a czasy przejazdu (poza rozgrzebanymi liniami) też nie są na tyle zabójcze, żeby nie wytrzymać tych 7-8 godzin.
    Przyznać mogę rację, że jazda składem bezprzedziałowym w nocy to mordęga, z ciągle włączonym światłem, kręcącymi się ludźmi i włączonymi zapowiedziami głosowymi. Takie składy dobre są na połączenia dzienne na krótkich i średnich dystansach.
  • #6 Dawid Jastrzębski (2020-06-30 12:17:29)
    Zależy czy ktoś nie jest głodomorem i czy ten skromny prowiant by starczył na tyle godzin. Niestety z Rzeszowa Głównego czy Zakopanego do Gdyni Głównej to czas jazdy pociągami nocnymi wynosi wciąż około 13-14 godzin... I teraz bez wagonów sypialnych to dla wielu może być to udręka... Z tytułowej Szklarki również czas opiera się na długiej jeździe, około 12 godzinach jazdy z przesiadką w Jeleniej Górze...
  • #7 ACdVL (2020-06-30 13:56:35)
    Zgoda, Wasiu - ale weź też pod uwagę fakt, że zdarzają się ludzie, którzy planują podróż ot tak - improwizacja, choćby jeśli chodzi o jedzenie, zwłaszcza że w wypadku przesiadek może się zdarzyć, że komuś najdzie chętka na coś do zjedzenia, dajmy na to: na dworcu bar zamknięty, a do sklepu marszruta jest potrzebna, a niewielu się chce coś takiego podejmować. W gruncie rzeczy zatem możliwość zakupienia pożywienia w rzeczonym wagonie - jak dla mnie np., który swego czasu byłem podróżnikiem od Morza po Góry to wielki plus. :) Nie mówię, że wszyscy tacy są jak ja - niemniej jednak jeśli takie wagony były w składzie, a ludziska korzystali - to komu to szkodziło, poza pewnymi "mądrymi inaczej"? Choć, jak powiedziałem na początku, w tym coś wyrzekł trochę prawdy jest, to ja jednak obstaję, że w prestiżowych składach oraz najdłuższych relacjach takowe wagony winny chodzić. Mimo wszystko. Pamiętaj też, com wyrzekł wcześniej - mogą zdarzyć się ludzie, którzy wszystko robią w pośpiechu, aby zdążyć. I jeśli nie uda im się przyszykować zaopatrzenia żywieniowego, to taki wagon jest sporą zaletą.
  • #8 wasiukibic (2020-06-30 14:57:21)
    Mamy XXI wiek, przy obecnej technice można sobie apką zamówić kuriera z żarciem dowiezionym do pociągu, na konkretny czas i miejsce, do tego w rozsądnej cenie. W większych miastach na dworcach lub w ich sąsiedztwie są Biedy (czasem i po 2, jak we Wrocku), gdzie także można kupić zaopatrzenie, nawet na ostatnią chwilę. To już naprawdę nie są czasy komuny, gdzie jak nie zabrałeś ze sobą do pociągu wałówy i nie było WARSu, to umarłeś z głodu. Z resztą - za komuny na peronach były kioski z artykułami spożywczymi, ostatnio wymiecione przez wysokie czynsze. Trochę marudzę ale mam wrażenie, że Polacy stali się mega wygodni i coś, na co dawniej nie zwrócili by uwagi, obecnie stanowi problem nie do przeskoczenia.
  • #9 Dawid Jastrzębski (2020-06-30 16:35:33)
    No tak ale odnośnie kuriera, który dowozi jedzenie do pociągu i sama czynność spożywania ciepłego jedzenia w pociągu w wagonach nieprzystosowanych do tego. Kiedyś wszedłem do prawie pełnego przedziału 8 osobowego z żarciem z KFC natychmiastowo zostałem wystawiony przez współpasażerów na korytarz pod otwarte okno z takimi pachnidłami. :) A inaczej się nie dało bo miałem mało czasu na przesiadkę a potrzeba była zaopatrzyć się szybko w ciepłe danie. Chwale sklepy na dworcach ale tam można się zaopatrzyć tylko w suchy prowiant. Rzeczywiście dobrym rozwiązaniem są BARy na dworcach, szczególnie w Słupsku i Krzyżu. Poza restauracjami popularnych fast foodów, które również występują na niektórych stacjach jednak klasyczny BAR i jego menu to jest oryginalna pychota. :)
  • #10 ACdVL (2020-06-30 17:56:32)
    No to z tym kurierem, Wasiu, poleciałeś. :) Ale ostatnie zdanie jest nie do podważenia, podobnie jak większość tego, coś znów wyrzekł. Natomiast z Dawidem pozwolę się zgodzić całkowicie. Ja akurat coraz mniej sobie z pewnych powodów cenię fast foody i zawsze wolę coś klasycznego poniekąd, choć czasami wyjątek uczynię. Niemniej jednak widzę, że do jako takiego porozumienia udało się dojść - wyjąwszy oczywiście te kuriery. Ja nie jestem takim durniem ani wygodnisiem (z całym szacunkiem dla tych, którzy jednak preferują taki system), aby sobie na coś takiego pozwalać. Klasyka przede wszystkim, wolę jak jest po staremu, czyli to, co już wcześniej mówiłem. No ale to kwestia gustu, nie mylę się? Każdy go ma, a ja to szanuję, choć zaznaczę: nie podoba mi się kurierowanie. Ja to zostawiam raczej oryginałom. Pozdrawiam przedmówców i wielkie dzięki za ciekawą dyskusję - poniekąd nie do końca kolejową, ale też i nie całkiem wykraczającą poza sztywne zasady dyskursowania w tymże miejscu. :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Szklarska Poręba Średnia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...