OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kłodzko Miasto

Ostatnia zmiana: 2016-12-31

Opis ogólny
Mimo, że używany jest tylko jeden peron i dwa tory dworzec Kłodzko Miasto zajmuje sporą powierzchnię. Tuż przed II wojną światową Niemcy rozpoczęli rozbudowę dworca. Wybudowano wówczas dwa dodatkowe perony (razem są trzy) przykryte drewnianymi wiatami (nie zachowanymi do naszych czasów) oraz dwa przejścia podziemne: szersze dla pasażerów (używane do dziś) oraz węższe dla obsługi technicznej dworca (obecnie zamurowane). W latach siedemdziesiątych XX wieku w związku z modernizacją infrastruktury komunikacyjnej na pl. Jedności powrócono do niemieckich planów rozbudowy dworca. Wybudowano wówczas m. in. przyczółki na dodatkowy wiadukt nad jezdnią oraz betonowy "pomost" na prowadzący na niego trzeci tor. Prace jednak wkrótce wstrzymano, tłumacząc ich zaniechanie względami finansowymi oraz (w przypadku prowadzenia dalszych prac) koniecznością wyburzenia zabytkowego budynku PKS. (info: Romix, 2005-11-21)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: Od początku XX wieku istniał niewielki budynek dworcowy (zlokalizowany przy pl. Jedności) z poczekalnią, kasami oraz bezpośrednim połączeniem ze schodami na peron. W 1974 roku został wyburzony w związku z poszerzaniem jezdni w miejscu łączenia się ul. ul. Połabskiej i Grunwaldzkiej z pl. Jedności. Obecnie kasy mieszczą się w niewielkim budynku na peronie. (info: Romix, 2005-11-21)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
Na peronie była kiedyś także drewniana wiata (potem zastąpiona obecną, betonowo-metalową).(Info: Olek Leicht, Sergiusz Straszyński)
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana w 2016 r.
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 3, z czego dwa, przedwojenne, nigdy nie oddany do eksploatacji.

Krawędzie peronowe: 2 przy czynnym peronie. Przy nieczynnych kolejne 3
kody: EPA:5100445
HAFAS:5101567
IBNR:6191
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  95,216 Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kłodzko Skład opału (dolnośląskie) 0,46 km
Kłodzko Główne (dolnośląskie) 1,61 km
Kłodzko Nowe (dolnośląskie) 2,35 km
Kłodzko Książek (dolnośląskie) 3,03 km
Ławica (dolnośląskie) 4,56 km
Krosnowice Kłodzkie (dolnośląskie) 5,35 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kłodzko Miasto

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...