OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jagodzin

Ostatnia zmiana: 2017-10-31

Opis ogólny
Opis ogólny: Przystanek położony dość daleko od siedzib ludzkich i posiadający kiepski dojazd od strony wsi. Powoduje to, że wymiana pasażerów jest tu niewielka. Kiedyś obok peronu stał tartak eksploatujący bocznice ale przedsiębiorstwo zbankrutowało, popadło w ruinę, a tory rozebrano. (info: wasiukibic 10-IX-2016)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: HAFAS:5101421
IBNR:6153
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  70,200 Miłkowice – Jasień (282)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ruszów Nadleśnictwo (dolnośląskie) 0,11 km
Jagodzin Tartak (dolnośląskie) 0,16 km
Ruszów (dolnośląskie) 4,94 km
Stary Węgliniec (dolnośląskie) 5,87 km
Ruszów Szklarnia (dolnośląskie) 6,15 km
Szklenice (dolnośląskie) 7,95 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jagodzin

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...