OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Góra Śląska

Ostatnia zmiana: 2017-08-17

<== | Galeria | ==>
Data: 2007
Autor: Roman Paul Napisz e-mail ; http://limer.org
Dawna nastawnia dysponująca.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 160
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Anonim (2017-02-17 18:09:44)
    To dawna nastawnia dysponująca. A dobudówka to naprężnia lub jakieś schronisko dla manewrowych, drogowców itp. Odpowiedz»
  • #2 roman paul poznan (2017-02-18 17:27:54)
    tak to prawda, że to nastawnia ale zaglądałem do srodka przez szyby i ni widziałem, chyba ze zlikwidowali elementy napręzni ponieważ to było 10 lat wstecz to tak "naprędce4' napisałem dziękuję za uwage Odpowiedz»
  • #3 Anonim (2017-02-18 19:50:35)
    Dobudówka to schronisko jednak było. Naprężnia była częściowo na parterze nastawni i częściowo na zewnątrz ( widać na zdjęciu ) Odpowiedz»
  • #4 roman paul pzoann (2017-02-19 10:55:17)
    dlatego zwracając "jakby większe zainteresowanie" niższym budynkiem nazwałem go gospodarczym i tyle ale każdy może się mylić Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Góra Śląska

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...