OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Marczów

Ostatnia zmiana: 2016-12-11

<== | Galeria
Data: 2017-12-04
Autor: Andrzej Sibilski Napisz e-mail
Szynobus SKPL Cargo na po Marczów w drodze z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki dworcowe, ciekawostki, panoramy, widoki ogólne, perony, rampy, place, zadaszenia, pojedyncze tory, pozostałości, dawne równie stacyjne, tabor, wydarzenia i ludzie.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 273

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Bh (2017-12-05 22:04:22)
    Czemu KD lub PR tam nie jezdzi? Odpowiedz»
  • #2 wasiukibic (2017-12-06 07:36:40)
    Determinacja lokalnych władz i społeczników w działaniach na rzecz uratowania tej linii jest zaiste godna podziwu i szacunku. Życzyłbym sobie, żeby ludzie rządzący w PLK czy ministerstwie odpowiedzialnym za stan infrastruktury kolejowej w Polsce wykazywali podobne podejście do kolei lokalnej, a nie tylko lansowanie się w blasku pendolino czy CMK. Odpowiedz»
  • #3 et21 (2017-12-06 14:10:31)
    Nie spodziewałbym się, że zarządzający PLK będą zainteresowani koleją w jakimkolwiek stopniu. Ich praca to służbowy samochód, biuro, kontrakt, dodatki i premie. Cała reszta to tabelki w Excelu, nie odróżnią sieci kolejowej od rybackiej.

    Powinno być takie prawo, że PLK jest zobowiązana do utrzymania na *każdej* linii prędkości conajmniej 30km/h. Jeżeli prędkość na odcinku wynosi 30km/h, to opłaty za odcinek wynoszą 0zł. Dodatkowo, jeżeli prędkość na więcej niż 50% zamówionej trasy nie przekracza 30km/h, to PLK nie ma prawa za pobrać żadnej opłaty za całą trasę.
    Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #1) wasiukibic (2017-12-06 15:06:59)
    Ponieważ "Narodowy zarządca sieci kolejowej" utrzymuje tam zawrotną prędkość 10-20 km/h. Z resztą czytałem wielokrotnie na necie opinie, że PLK nie ma żadnego interesu, żeby utrzymywać odcinek Jelenia - Lwówek, a i oddać na rzecz województwa nie ma zamiaru. I tak pat trwa. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) et21 (2017-12-07 11:16:28)
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2017-12-07 17:49:42)
    Gdybyśmy mieli prokolejowe władze centralne to już dawno niepotrzebne plk linie kolejowe oddałoby we władanie samorządom czy stowarzyszeniom, które mają pomysł na to, jak je ożywić. Szczerze w to wątpię, żeby komuś w dalekiej Warszawie zależało na zajęciu się problemami kolejowymi Wlenia, Lwówka Śląskiego czy Karpacza. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Marczów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...