OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Marczów

Ostatnia zmiana: 2016-12-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Semafory kształtowe a po modernizacji odcinka świetlne tarcze i sygnały powtarzające semaforów wyjazdowych w ciągu toru nr1 (info: Michał Sibilski, 2008-03-18)

Na stacji przy wejściu do poczekalnie kiedyś funkcjonowała tzw. poczekalnia letnia. Została ona jednak wcześnie rozebrana bo jeszcze w czasach PRL.

Kasa biletowa obsługująca regionalną odprawę pasażerów funkcjonowała do roku 2001 czyli 8 lat po likwidacji stacji dla potrzeb ruchowych. (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013)

Opis infrastruktury: Semafory: Kształtowe + świetlne tarcze i sygnały powtarzające

Miałem dziś okazję jechać tam pociągiem i specjalnie się za nimi rozglądałem. Nie ma tu ani kształtów, ani świetlnych. (info: Maciej Zygowski, 2007-08-20)

Stacja w ostatnich latach eksploatacji dla potrzeb ruchu wyposażona była w semafory kształtowe, świetlne tarcze ostrzegawcze oraz świetlną sygnalizację powtarzającą dla semaforów wyjazdowych od strony Lwówka Śląskiego.

Ze stacji obsługiwano przejazd kolejowy zlokalizowany za południową głowicą pomiędzy ostatnim rozjazdem a semaforem wjazdowym "A" od Jeleniej Góry.

W Marczowie do 1993 r były trzy tory stacyjny. Główny zasadniczy tor 1; główny dodatkowy tor 3; oraz tor ładunkowy przy rampie 2 wyposażony w wykolejnicę przy którym dokonywano załadunku bazaltu z kopalni w pobliskiej Przeździedzy. (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013)

Opis budynków: Oprócz budynku dworcowego w którym znajdowała się nastawnia, poczekalnia i kasy towarowa i osobowa na stacji był osobny budynek szaletu, drewniany budynek zabezpieczenia drogowego oraz posterunek ruchu z którego korzystali nastawniczy podczas krzyżowań znajdujący się przy ostatnim najdalej wysuniętym rozjeździe od strony Lwówka Śląskiego. Posterunek ten wyposażony był w blokadę urządzeń srk, obsługiwał jeden rozjazd oraz miał połączenie telefoniczne ze stacją Marczów. Nigdy nie pełnił jednak funkcji nastawni wykonawczej. Semafory wyjazdowe oraz wjazdowy od Lwówka Śląskiego obsługiwano z nastawni stacyjnej (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę przystankową
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102187
IBNR:6264
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  22,930 Jelenia Góra – Żagań (283)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wleń (dolnośląskie) 3,73 km
Dębowy Gaj (dolnośląskie) 3,84 km
Pilchowice Nielestno Towarowe (dolnośląskie) 5,74 km
Pilchowice Nielestno (dolnośląskie) 6,30 km
Pławna Dolna (dolnośląskie) 6,86 km
Mojesz (dolnośląskie) 7,68 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Marczów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...