OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Leszno

Ostatnia zmiana: 2021-03-12

<== | Galeria | ==>
Data: 2021-02-20
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2021-02-21

Galeria użytkownika wasiukibic

Widok ze wschodniego najazdu na wiadukt drogowy w ciągu ul. Wilkowickiej w Lesznie. Kierunek południowy (perony). To, co widać w kadrze to pusty plac pozostały po rozebranych torach jednej z grup towarowych (obecnie urywających się w tle). Z prawej fragment torów wjazdowych linii 271, 14 i 359.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 171
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ACdVL (Andrzej) (2021-02-21 23:42:12)
    Więc jednak rozbiórka.. Jakiś czas temu w mapejszonie satelitarnym zauważyłem, że coś się kroi - myślałem jednakowoż, iż to modern. Jak się okazało - nic z tych rzeczy. I tak oto kończą rzeczy budowane w trudzie przez ludzi. Ale po prawdzie - to już pewno ruchu tutaj wielkiego nie było - chyba że się mylę.

    Bramki trakcyjne nad starotorzami wyglądają - po wrocławsku (mowa o dw. Świebodzkim). Takie mnie skojarzenie naszło. Jednak jak to mówią - psy szczekają, karawana jedzie dalej..
  • #2 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-22 00:40:55)
    Wiadukt ten został oddany do użytku w lipcu 2020 roku.
    Jechałem na początku sierpnia do Wrocka i jezdziły po nim już samochody.
    Tutaj fotorelacja (23 zdjęcia) z okresu jego budowy oraz jak wyglądał teren przed:
    https://leszno.nasze…
  • #3 (odp. na #1) wasiukibic (2021-02-22 07:58:16)
    Cóż, Leszno było kiedyś stacją rozrządową, tory ciągnęły się aż do nasypu lk 14, od strony wjazdu z Poznania. Kiedy zmodernizowano stację rozrządową na Franowie rola Leszna spadła, a przysłowiową kropką nad "i" było ogólne zmniejszanie się liczby przewożonych materiałów koleją oraz zaprzestanie korzystania z transportu kolejowego przez większość zakładów przemysłowych w Lesznie i okolicy. Począwszy od lat 90. XX wieku, kolejne torowiska na stacji były wyłączone z użytkowania, a te, po północnej stronie ul. Wilkowickiej, były mało lub wcale używane od początku XXI wieku. Konsekwencją było to, że nowy wiadukt przerzucono tylko nad torami szlakowymi 274, 14 i 359, a tam, gdzie były przejazdy torów stacji towarowej/rozrządowej zbudowano zachodni najazd na przeprawę.
  • #4 (odp. na #3) irek (2021-02-22 10:23:20)
    Wasiu, Leszno fakt straciło bardzo dużo czy wręcz wszystko, ale i Franowo nie grzeszy zbyt dużym obłożeniem ( w stosunku do lat wcześniejszych) Np. w Swarzędzu wielki koncern motoryzacyjny, jakaś firma recyklingowa, logistyczna i inne company posiadają SWOJĄ dużą bocznicę ! Widać opłaca się wspólnymi siłami kilku firm pobudować coś swojego, niż opłacać myto komuś tam!
  • #5 Opolanin (2021-02-22 10:30:42)
    To tam na wprost za tą górą tłucznia była wystawka kibelków na pocięcie?
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-22 13:10:42)
    Zgadza się ale wszystkie od dawna są już w piecu hutniczym.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Leszno

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...