OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Leszno

Ostatnia zmiana: 2020-08-05

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-07-21
Autor: Łukasz Kiąca
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-07-21

Galeria użytkownika Łukasz Kiąca

Widok z okna poczekalni na piętrze na perony 3, 4 i 5.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' bez ograniczeń [?]

Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 545
: 21

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 ROPA Poznań (2021-02-18 15:32:53)
    Ja tez się cieszę, że pojadę pociągiem do Głogowa, przez Wschowę, miasto młodości mojej żony, bo tam kończyła liceum. Jestem zdania, że jeśli czegoś jest "za dużo" to lepiej niż za mało. Raczej gańmy te miejsca w Polsce, co można by zagospodarować /dawne budynki/, a są dewastowane i niszczone. A Leszno to drugie moje ulubione miejsce. Mam tam wielu znajomych .Nie narzekam że Polregio jedzie 1.15 h. Tak musi być.
  • #13 (odp. na #11) ACdVL (Andrzej) (2021-02-18 15:59:22)
    Pewnie, nie od razu Rzym zbudowano. Mam nadzieję, że to będzie jasne, szczególnie dla naszego wróżbity. Trzeba dać czas. Podobnie jest z sadzeniem: drzewo nie urośnie w trymiga, jeno trochę czasu potrzebuje, ale jak będą dobre warunki to stanie się to szybciej niż się zdaje. I tak samo jest z połączeniami kolejowymi: błędem jest skreślać te linie już na starcie, gdzie frekwencyja jest niemrawa. Czas, drodzy państwo, czas goi rany. Mam nadzieję, że finiszujemy z tym tematem?
    Podobnie i ja sądzę. Niestety, ta moda pleni się jak pożar, obawiam się (co nie daj Boże), że pewnie i nasz wielki marszałek z Kujaw będzie rzępolił o budowie tejże ścieżki od Brodnicy do Kowalewa. Już i tak tego dziadostwa pełno.
  • #14 (odp. na #10) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-19 13:01:40)
    Za chwile nie będzie pieniędzy na powietrze do kół roweru.
    To pierwsze.
    Po drugie, na Kujawach od 26.02 wracają 4 połączenia na szlak Kutno/Kaliska K. - Włocławek.
  • #15 (odp. na #14) ACdVL (Andrzej) (2021-02-19 20:09:03)
    I gitara. Zawsze znajdzie się jakieś dobre miejsce, gdzie można pohulać jednośladem bez silnika, nie trzeba tego na siłę robić, bo bywa tak - że wciskanie na siłe może mieć skutek ujemny, że tak się wyrażę. Nie trzeba koniecznie budować tychże alejek akurat na starotorzach.
  • #16 wasiukibic (2021-02-19 22:09:21)
    Trudno się jednak z Adim nie zgodzić, że oszczędności najczęściej zaczynają się na komunikacji - albo tniemy kursy, albo windujemy ceny biletów. Jeszcze trochę pożyjemy w tym wariactwie, niech jeszcze parę razy rządowi durnie podwyższą ceny za prąd, paliwa, etc. to rzeczywiści nie będzie skąd wziąć kasy na przewozy na bocznych liniach. 4 pary - dodajmy, że ino w dni robocze i jeszcze rozkomunikowane na stacjach docelowych jak się tylko da. Ludziom napluto w pysk, nie pierwszy raz, a (...) za to odpowiedzialnym niewiele się da zrobić.
  • #17 (odp. na #16) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-22 00:44:16)
    Od 14.03 zmieni się rozkład Polregio na szlaku Bydgoszcz/Toruń/ Włocławek/Kutno.
    Będą bezpośrednie relacje z B. do Włocławka (10 - 7 w święta) oraz 2 do Kutna a z powrotem 4 (w tym wieczorna skrócona 1 do Torunia).
  • #18 (odp. na #1) wasiukibic (2021-02-22 08:13:25)
    Frekwencja w łykend w pociągach do Głogowa i Wolsztyna na kolana nie rzucała - jakieś 10-15 osób w składzie - czy można przez to nazwać ruch pociągu jako fikcyjny? Problemem jest raczej to, że brak jest odpowiedniego taboru, który byłby dostosowanych do takich potoków podróżnych, bo koszty stałe, w postaci konieczności utrzymania linii czy stacji PLK ponosi takie same, niezależnie ile kursów KW czy tam Polregio uruchamia - może w innej sytuacji stacji czynnych byłoby jeszcze mniej. Z drugiej strony, zaufanie społeczne do przewoźnika buduje się m.in. poprzez stabilność i dostosowanie oferty przewozowej do zapotrzebowania. Faktem jest, że niemal na każdej stacji/przystanku po drodze ktoś tam wsiada lub wysiada, a odwołanie pociągu skutkowałoby albo koniecznością zakupu i eksploatacji auta, bądź też wykluczeniem komunikacyjnym dla tych osób. Przed pandemią tak źle nie było, brakowało ino takich późnowieczornych pociągów, którymi można by wrócić po wizycie w kinie czy tam w jakimś pubie, jeżeli nie chce się spędzić w mieście całej nocki. Z ciekawości przeglądałem sobie rozkłady jazdy autobusów ma mijanych przystankach - większość kursów realizowanych jest w dni nauki szkolnej, tak więc de facto - gdyby nie pociągi, to nawet w dobrze rozwiniętej i zamożnej Wielkopolsce komunikacja zbiorowa na fyrtlach wyglądałaby słabo.
  • #19 (odp. na #18) irek (2021-02-22 10:12:14)
    @Wasiu, w czasach jakich przyszło nam żyć, specjalnej wagi bym nie przywiązywał do frekwencji na pekape. Szkoły, uczelnie istnieją głównie w necie, wiele osób również pracuje zdalnie, siłą rzeczy frekwencja musi być mniejsza. Ruch weekendowy ? Bardzo podobna sytuacja, ośrodki turystyczne@weekendowe albo całkowity szlaban albo coś tam częściowo, na półgwizdka działa. Wasiu trafnie zauważyłeś że na każdej stacji ktoś wsiada/wysiada, czyli problemem jest nie tyle niska frekwencja ale odpowiedni tabor ( oj jak bardzo brak taboru, coś na kształt śp.SN61 z +/- 50 miejscami) Jakiś czas temu poruszałem w innym miejscu temat, że to pekape winno dostosować się do obecnej sytuacji (odpowiednie składy i zdroworozsądkowy rozkład jazdy). Jeszcze do połowy 2019 roku bardzo często korzystałem z usług pekape, jednak głównie z winy zbyt częstego "majstrowania" przy rozkładach jazdy tak zwyczajnie ...wygrał samochód! Konkretny przykład. Stadler, relacji Łódź - Szczecin, trzy wagony całkowicie puste, wszystkich spędzono w pozostałych. Gdy pytam obsługę dlaczego tak się dzieje - no wie pan chodzi o sprzątanie składu czyli koszta (na stacji końcowej) Bardziej głupiej decyzji to chyba jakiś ŁUN nie mógł wydać!
  • #20 (odp. na #18) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-22 13:17:03)
    W samym Poznaniu PKS ma tylko 2 "gęstsze" relacje: do Śremu i Gostynia.
    Do pozostałych miejscowości pojedyncze kursy.
    Np. do Międzychodu 4 połączenia, zawsze puste.
    Lokalny dworzec PKS w Nowym Tomyślu zawiesił funkcjonowanie jesienią.
  • #21 ROPA Poznań (2021-02-22 20:30:43)
    Może to o czym kolega pisze tzn sytuacją PKS-ów jest pomysł obecnie rządzących. Przejąć PKS i jakby "połączyć" z PKP. Bo jak widać z opisu Kolegi ANdP kokurencja nie wychodzi na dobre jednym i drugim. Dlaczego do Śremu,jest "tłok". Dużo ludzi pracuje w obrebie Gądek, własnie ze Śremu. Proponowałem Wójtowi Śremu poprowadzenie nowej linii ze Śremu , właśnie do Kórnika a tam są już tory do Poznania. O dziwo słyszałem w dyskusji radiowej, że to dobry pomysł. Niestety uparcie forsują rewitalizację linii Śrem-Czempiń a tam przesiadke do Poznania.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Leszno

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...