OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Polanica Zdrój

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis ogólny:

Układ torów: 3 tory główne (z semaforami) + 3 ładunkowe. Budynek stacyjny murowany, usytuowany w pobliżu zachodniej głowicy. W budynku nastawnia dysponująca PZ. Wolnostojący budynek nastawni PZ1 w pobliżu głowicy wschodniej.

Liczba peronów: 2.

Na peronie 1 drewniane zadaszenie. Przejście na peron 2 w poziomie torów. Inne wyposażenie stacji: magazyn (obecnie hurtownia mat. budowl.), plac ładunkowy, rampa boczno-czołowa, waga wozowa (czynna). Sygnalizacja: kształtowa. Wszystkie trzy tory ładunkowe zabezpieczone jedną, potrójną wykolejnicą. Ruch osobowy: liczba par pociągów wynikająca z rozkładu jazdy (w tym dalekobieżne). Ruch towarowy: sporadycznie węglarki z dostawą węgla oraz sporadycznie wagon kryty do hurtowni mat. bud. Dane z czerwca 2003.

Info: Tadeusz Domagalski, Wacław Krulak
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100093
HAFAS:5100050
IBNR:157
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  10,274 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój (- Náchod) (309)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Stary Wielisław (dolnośląskie) 6,90 km
Szczytna (dolnośląskie) 7,29 km
Kłodzko Zagórze (dolnośląskie) 11,23 km
Gorzuchów Kłodzki (dolnośląskie) 11,83 km
Ścinawka Radkowska (dolnośląskie) 12,96 km
Ratno Wambierzyce (dolnośląskie) 13,00 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Polanica Zdrój

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...