OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mikoszów

Ostatnia zmiana: 2017-05-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Przystanek od dość ciekawej konstrukcji. Tor biegnie tu przy głównej drodze, a peron jest podzielony na krótsze przez wyjazd drogi lokalnej. Pociągi zatzymywał się w poprzek drogi.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę przystankową
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  35,000 Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Strzelin Cukrownia (dolnośląskie) 2,13 km
Strzelin (dolnośląskie) 2,91 km
Karszów (dolnośląskie) 3,15 km
Warkocz (dolnośląskie) 5,38 km
Biały Kościół (dolnośląskie) 5,44 km
Borek Strzeliński (dolnośląskie) 10,19 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

  • #1 polo (2017-05-17 12:12:39)
    Przystanek osobowy Mikoszów figurował w tabelach SRJP do końca rozkładu "zima 1953-1954", lecz już od rozkładu "zima 1949-1950" był nieczynny (przejazd bez postoju). Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Mikoszów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...