OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Damasławek

Ostatnia zmiana: 2017-02-01

Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nieczynne zdewastowane
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 470 m na pn od budynku dworca kolejowego, po

przeciwnej stronie torów. Podobne wieże są m.in. m.in. na stacjach: Barcin, Choszczno, Osiek, Rogoźno _(info: Bolesław Wojtyniak, 07-2012)_
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: IBNR:504
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  55,521 Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)  
  198,936 Oleśnica – Chojnice (281)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Dąbrowa Międzylesie (wielkopolskie) 3,84 km
Obiecanowo (kujawsko-pomorskie) 5,18 km
Żużoły (kujawsko-pomorskie) 5,38 km
Wapno (wielkopolskie) 7,12 km
Świątkowo Polna (kujawsko-pomorskie) 7,70 km
Świątkowo (kujawsko-pomorskie) 9,00 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Damasławek

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...