OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poniatowice

Ostatnia zmiana: 2016-09-05

<== | Galeria
Data: 2017-08-08
Autor: Dawid Jastrzębski Napisz e-mail ; http://dron.video
Zamieścił: Dawid Jastrzębski , 2017-08-09

Galeria użytkownika

Stacja Poniatowice, czy kiedyś jeszcze tu wróci ruch pasażerski?

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: infrastruktura torowa i równie stacyjne, tablice informacyjne, plakaty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 174
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2017-08-09 12:34:08)
    Ruch jest - towarowy. Kilka razy w tygodniu. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Dawid Jastrzębski (2017-08-09 14:23:55)
    Fajnie bybyło gdyby kiedyś wrócił tu ruch pasażerski. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2017-08-09 21:28:18)
    Były przymiarki do pociągów z Wrocławia do Wielunia ale jest pewien problem - dogadać muszą się aż 3 województwa. Być może kiedyś dobra zmiana weźmie się za burdel jaki panuje w połączeniach stykowych i np. właściwy departament w ministerstwie będzie uruchamiał takie pociągi obciążając odpowiednio marszałków finansowo.
    Swoją drogą feralne położenie ma ten Wieluń - województwo łódzkie, a połączenia kolejowe ze śląskim i wielkopolskim.
    Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Przemysław Król (2017-08-09 22:47:11)
    Ruszy się wszystko jak zaczną kopać węgiel pod Złoczewem. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2017-08-13 14:56:16)
    Zobaczymy, z tego co pisali ostatnio na internetach powstanie kopalni pod Złoczewem nie jest jeszcze przesądzone. Swoją drogą, to odcinek Wieluń - Bełchatów powinien powstać już kilkadziesiąt lat temu jako załatanie dziury w sieci kolejowej. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Przemysław Król (2017-08-13 16:52:51)
    Tu są trochę bardziej odległe perspektywy bo pole Złoczew zacznie powstawać w okolicach lat 2030-2035. Obecnie wydobycie węgla brunatnego dla potrzeb Elektrowni Bełchatów z pól Kleszczów i Chabielice jest szacowane na rok 2038 (odpowiednio Kleszczów 2020 Chabielice 2038). Jest kilka wariantów poprowadzenia takiej linii ( http://www.ikolej.pl… ) Wszystkie zakładają połączenie linii 181, 131 i z wykorzystaniem linii 24 połączenie do linii nr. 1. Gdy takie kiedy powstanie łącznik wtedy mogą ruszyć połączenie osobowe Warszawa - Wrocław przez (Koluszki- Piotrków Tryb. - Bełchatów - Wieluń - Kępno - Oleśnica). Obecnie w gospodarce rządzi pieniądz i bez zysku ekonomicznego nie ma sensu budować łączników czy linii kolejowych (jedyne co kojarzę jako wybudowany łącznik po 1989 roku to kolejowa obwodnica Czerwińska). I nie zapominajmy po projekcie Hyperloop :) ... ale to jest jeszcze science fiction. Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2017-08-13 19:36:10)
    W zaawansowanych planach jest budowa linii kolejowej z Podłęża do Piekiełka, która ma skrócić drogę z Krakowa do Zakopanego i Nowego Targu. Nie można w XXI wieku opierać sieci komunikacyjnej głównie na tym, co pozostawili nam w spadku zaborcy, a wykluczenie kolejowe Wielunia czy Bełchatowa to m.in. pokłosie rozbiorów Polski. Teraz można to naprawić. Zwłaszcza, że powstanie tu dogodny ciąg komunikacyjny Wrocław - Warszawa. Wątpię, żeby były jakiekolwiek wątpliwości przy budowie S8. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Przemysław Król (2017-08-13 23:28:30)
    Zobaczymy co z planów wyjdzie, na razie buduje się głównie nowe drogi (bo one służą jednak większej liczbie osób). Linie kolejowe są również ważne ale są na dalszym planie. Poza planami budowy nowych linii są jeszcze rozliczne plany elektryfikacji tras, ale na razie na planach się kończy. ... Co do S8 (w okolicach Złoczewa została tak zaprojektowana aby nie kolidowała z przyszłym polem kopalni odkrywkowej) to ona już powstała parę lat temu dodatkowo sam Wieluń jak i Bełchatów zyskały obwodnice w ciągu DK74 (dawna DK8). Tak więc drogowo połączenia Wrocław - Warszawa biegną od Warszawy A2 do A1 potem S8 do Wrocławia lub S8 do Piotrkowa potem DK74 i w Walichnowach na S8.
    Drogi udało się nadrobić jednak kolej ... na razie staramy się doprowadzić do ładu główne linie kolejowe. Po remontach miejmy nadzieje że przyjdzie i pora na budowanie nowych linii tak jak piszesz z Podłęża do Piekiełka czy z Modlina do Płocka czy łącznik Wąsosz Konecki (D29-25) - Tumlin (D29-8). Ciekawym dokumentem jest plan transportowy województwa łódzkiego na lata 2014-2020... opracowanie nieco już przestarzałe (bo oddano do użytku dworzec Łódź Fabryczna) ale uwzględnia ono budowę linii kolejowej Bełchatów - Wieluń - Złoczew http://www.rpo.lodzk… . Przywrócenie przejezdności odcinka linii 181 od Oleśnicy do Kępna jest dobrym symptomem jednak na zwiększenie potencjału tej linii trzeba będzie poczekać.
    Odpowiedz»
  • #9 wasiukibic (2017-08-14 23:03:41)
    "Zobaczymy co z planów wyjdzie, na razie buduje się głównie nowe drogi (bo one służą jednak większej liczbie osób). Linie kolejowe są również ważne ale są na dalszym planie." Jakoś mnie to nie dziwi. Po 1989 roku władze państwowe jak i kolejowe zrobiły bardzo dużo, aby obrzydzić transport kolejowy zarówno pasażerom jak i podmiotom gospodarczym. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Poniatowice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...