OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Krzemieniewo

Ostatnia zmiana: 2017-08-06

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-08-05
Autor: Łukasz Kiąca Napisz e-mail
Zamieścił: Marek Potocki , 2017-08-06
Tor urywa się tuż przed terenem zakładu. Nie ma już bramy wjazdowej, a znak D1 wrotach nr 2 ładowni to pamiątka po kolejowej historii zakładu.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' bez ograniczeń [?]

Tagi: infrastruktura torowa i równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 92
: 3

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2017-08-08 09:59:43)
    Niedawno rozmawiałem na Bazie z użytkownikiem z Gostynia, który wspominał o niedoszłych planach ponownej obsługi firmy transportem kolejowym. Teraz to już chyba po zawodach. Odpowiedz»
  • #2 polo (2017-08-09 15:31:15)
    niezwykle cenię Pana komentarze, Panie wasiukibic (y) Świetna robota (y) Takich szczegółów mógłby pozazdrościć niejeden geograf (y) Pozdrawiam serdecznie (y) Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2017-08-09 17:05:34)
    Dziękuję, miło mi. Jednak ja nie żaden pan - po prostu Wasiu. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Krzemieniewo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...