OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Trzciel

Ostatnia zmiana: 2017-08-16

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Trzy tory przez całą długość stacji, umożliwiały zapewne mijanki bardzo długich pociągów. Trzy lub cztery tory w części towarowej stacji. (info: Przemysław Biały, 24-09-2008)

Opis budynków: Wieża wodna raczej nieużywana, otwarta, powybijane szyby a wewnątrz nie wygląda za dobrze. Pewne ślady wskazują że koło wieży mogła być kiedyś jednostanowiskowa lokomotywownia. Ślady po nastawni południowej, dół po pędniach niedaleko nastawni. (info: Przemysław Biały, 24-09-2008)

- wieża wodna stoi ok.160 m na pd od budynku b. dworca kolejowego (ul. Osiedle

Kolejowe), posiadała zbiornik o pojemności 50 m3, nieczynna od 1998 r.,

- podobne wieże stoją m.in. na stacjach Gościkowo, Lewice, Nojewo, Śrem i na

stacji oporów (rozebrana w 2001 r.) (info: Bolesław Wojtyniak, 06-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma, być może była
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,747 Międzychód – Zbąszyń (373)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Trzciel Zachodni (lubuskie) 2,07 km
Jabłonka Ładownia (lubuskie) 2,12 km
Prądówka (wielkopolskie) 3,55 km
Szklarka Trzcielska (wielkopolskie) 5,03 km
Przychodzko (wielkopolskie) 6,74 km
Jasieniec (lubuskie) 6,81 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Trzciel

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...