OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Limanowa Sowliny CPN

Ostatnia zmiana: 2019-11-21

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Krzysztof Zając (2008-06-24)
Obraz
fot. Czesław Szewczyk (2016-05-29)
Obraz
fot. Paweł Sułkowski (2020-04-08)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Krzysztof Zając (2019-11-20 14:27:44)
    Na terenie bocznicy znajdowała się co najmniej jedna lokomotywownia. Wydaje mi się, że była tam również wieża wodna.
    Ceglany budynek jednostanowiskowej lokomotywowni znajdował się zaraz przy odgałęzieniu od toru szlakowego.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2019-11-20 23:31:36)
    Czy masz wiedzę do kiedy ten zakład funkcjonował jako rafineria/baza paliw i dlaczego to padło? Czy na terenie tej dawnej bazy paliw nie działa czasem hurtownia materiałów budowlanych "Impuls"? Kiedyś (z 10 lat temu) zamawiałem od nich materiały i tak mi się skojarzyło.
  • #3 Krzysztof Zając (2019-11-25 19:02:37)
    Niestety nie wiem kiedy rafineria przekształciła się w bazę paliw i dlaczego tak się stało. W Limanowej zawsze byłem przejazdem, najpierw pociągiem, potem autem. Pamiętam jedynie cysterny, czy to na stacji w Limanowej czy na torach bocznicy chyba na przełomie lat 80-tych i 90-tych, może bardziej 90-tych. Gdzieś do początku drugiej połowy lat 90-tych tory na odgałęzieniu ze szlaku nadal wyglądały na używane. Na początku lat 2000-cznych zabudowania i infrastruktura stały już raczej nieużywane. Potem najwyraźniej teren został podzielony i sprzedany, bo zaczęły się rozbiórki budynków, kominów, jednocześnie w części przy drodze wybudowano nową hale z suwnicą. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć tego miejsca ale wtedy człowiek zawsze zastanawiał się czy nacisnąć spust migawki. Poza tym dzieciakiem jeszcze byłem.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Limanowa Sowliny CPN

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...