OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kopalnia Pstrowski pole Rokitnica

Ostatnia zmiana: 2017-10-10

<== | Galeria | ==>
Data: 2007-04-23
Autor: Wojciech Gross
Przesłał: Wojciech Gross

https://www.youtube.com/channel/UC_VMKuBjIgpcnpKG0uaJ0HQ
Zamieszczono: 2007-06-03
W oczekiwaniu na załadunek. Zdjęcie zrobione z wiaduktu nad torami. Widok na stronę zachodnią. Kiedyś tory przechodziły jeszcze kilkaset metrów pod wiaduktem na stronę wschodnią i tam następował załadunek. Teraz tamte budynki są rozebrane a tory zasypane. Zostały tylko te, widoczne na zdjęciu, kończące się przy wiadukcie.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi:

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon (od 12 maja 2014): 620
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2016-08-20 06:38:21)
    Dostałem taką wiadomość:
    Patrząc na fotografię, po prawej jej stronie, za kępą drzew jest rozjazd od którego tor biegnie w prawo ostrym łukiem, przecina tor szlakowy pod kątem prostym i prowadzi do lokomotywowni.
    Odpowiedz»
  • #2 Damian Stupień (2016-08-20 07:18:20)
    Prowadził, gdyż obecnie jest zdemontowany. Lokomotywownia dawnej kolei piaskowej jest obecnie odcięta od świata. Obecnie na terenie bocznicy prowadzi się tylko manewry z wagonami do naprawy (?). Odpowiedz»
  • #3 Damian Stupień (2016-08-20 08:00:44)
    tutaj widać ten tor -> http://www.centrax.c… Odpowiedz»
  • #4 Matiii02 (2016-09-23 13:03:00)
    Ale super klimat tam panuje szkoda że coraz mniej takich na górnym śląsku :-( Odpowiedz»
  • #5 Matiii734 (2018-04-16 20:17:30)
    Właściciel bocznicy (DB Shenker) wyprowadza się stąd, a wieża szybu po prawej właśnie jest likwidowana (szyb dalej będzie czynny), kopalnia jest nadal czynna (prywatna) ZG Siltech i niestety nie korzysta z bocznicy, węgiel jest wywożony autami. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Kopalnia Pstrowski pole Rokitnica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...