OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Główny

Ostatnia zmiana: 2017-01-28

<== | Galeria | ==>
Data: 1930 (???)
Autor: octanq Napisz e-mail
Zamieścił: octanq , 2017-03-18

Galeria użytkownika

Zdjęcie lotnicze.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady, panoramy, widoki ogólne, szlak (trasa).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 282
: 8

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2017-03-18 06:33:28)
    A można prosić o kawałek opisu co gdzie na tym zdjęciu widać? Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) irek (2017-03-18 11:09:49)
    Dolny, lewy narożnik zdjęcia, widoczny kawałek lokomotywowni(Szczecin Port Centralny)następnie most nad Parnicą, przejazd przez Kępę Parnicką, most nad Odrą, wjazd na Szczecin Główny. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2017-03-18 15:34:27)
    To może przyciąć to, skądinąd fajne zdjęcie, do terenów z koleją + trochę marginesu? Odpowiedz»
  • #4 octanq (2017-03-18 17:06:24)
    No więc po prawej też są tory - obecne nabrzeże "Bułgarskie" w porcie. Jakby się ktoś uparł, to może by i zobaczył dw. Szczecin Niebuszewo na górnym skraju zdjęcia, ale chyba brakuje 10 pixeli od góry, żeby go zobaczyć. Odpowiedz»
  • #5 wasiukibic (2017-03-18 18:09:19)
    To w takim razie trzeba by przypisać do kilku obiektów. No i obowiązkowo precyzyjny opis pod zdjęciem, tak żeby wszystko było zebrane do kupy. Z ciekawostek widoczny jest po prawej stronie Most Kłodny, zniszczony częściowo w 1945 roku, którego ocalałe przęsło przewieziono później do Bytowa i wmontowano w ciąg wiaduktu drogowego nad torami stacyjnymi.
    Nie mniej jednak zdjęcie kozak - teraz to już zupełnie inne miasto. Szczególnie żal tych pięknych kamienic na nadodrzańskim bulwarze.
    Odpowiedz»
  • #6 irek (2017-03-19 00:00:57)
    Proponuję nie "rozciągać" tego co się znajduje na tym lotniczym zdjęciu. Gdyż możemy zabrnąć zbyt głęboko. Znajdują się inne kolejowe obiekty, ale są tak śladowe, że nie warto tego ruszać. Oprócz tego co napisałem, oczywiście można dodać nadbrzeże Bułgarskie. ps.troszeczkę znam to miasto. Odpowiedz»
  • #7 wasiukibic (2017-03-19 11:52:22)
    Żeby nie rozmywać tematu można zdjęcie upierdzielić na wysokości katedry i zostawić dolną część kadru, gdzie nasycenie kolejowymi obiektami w stosunku do pozostałej zabudowy jest największe i są one rozpoznawalne. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) irek (2017-03-19 11:55:19)
    Właściwie to słuszna uwaga. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Szczecin Główny

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...