OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowa Osada

Ostatnia zmiana: 2017-04-19

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-04-18
Autor: wasiukibic Napisz e-mail
Zamieścił: wasiukibic , 2017-04-18

Galeria użytkownika

Czynna bocznica z Zamojskich Zakładów Zbożowych widziana z przejazdu kolejowego przy ul. Kilińskiego. Z lewej strony widoczna nieprzejezdna bocznica z Wytwórni Pasz Animex. Za kilkadziesiąt metrów oba tory połączą się. Widok w kierunku południowym.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 144

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ACdVL (2017-04-19 09:04:15)
    Jak często jest ten tor wykorzystywany? Wnioskuję, że raz, dwa razy w tygodniu.. Mimo wszystko dobre i to! Odpowiedz»
  • #2 wasiukibic (2017-04-19 09:26:39)
    Wykorzystywany w zależności od potrzeb, hehe. Sądząc jednak po warstwie rdzy nie jest to nawet tak często jak napisałeś. Największy ruch do/z elewatorów jest późnym latem i jesienią - a przynajmniej tak było, kiedy po żniwach wywożono plony i przetwory na eksport i do dużych miast. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) ACdVL (2017-04-19 13:40:02)
    Jasna ciasna... No cóż... Takie czasy - ale powtórzę się - dobre i to! Dziękuję. :-) Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Nowa Osada

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...