OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pabianice

Ostatnia zmiana: 2019-07-30

<== | Galeria | ==>
Data: 2010-05-10
Autor: Michał Kłosowski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-06-02

Galeria użytkownika

Przejazdowa lampa sygnalizacyjna zlokalizowana przy krzyżówce ulicy Wspólnej z torami stacyjnymi.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp..

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 386
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Artur Łukasiewicz (2018-06-02 23:54:24)
    A konkretnie jest to sygnalizator przejazdu kolejowego typu EHZ-12, produkcji ZWUSu, który montowany był na przejazdach w latach 70-ych i 80-ych. W czasie powstania zdjęcia (2010) takie sygnalizatory były zupełną codziennością. Obecnie natomiast jest to gatunek na skraju wymarcia, występujący na jedynie kilkunastu przejazdach na całej sieci PKP PLK.
  • #2 (odp. na #1) Michał Kłosowski (2018-06-03 13:29:10)
    Dokładnie tak, jak piszesz, Arturze. Od kilku lat sygnalizator ten jest przejawem historii. Zastąpiły go wszechobecne "LED".
    Sygnalizatory takie stacjonują czasami, jak mnie wiedza nie myli, na skraju torów stacyjnych, wskazują światło "stój".
  • #3 (odp. na #2) Opolanin (2018-06-04 09:23:25)
    Ano stoją tyle że bogatsze w drabinke i mają inną zewnętrzną (przeźroczystą) soczewkę- z częścią odchylającą. Te na przejazdach mają soczewki takie jak w światłach na drodze czyli jak sie na nie patrzy to sie widzi proste linie a nie jak w semaforach okręgi.
    Ps. Nie światło ino sygnał S1 "stój"! Siadaj, jedynka do dziennika ;)
  • #4 Michał Kłosowski (2018-06-04 13:07:57)
    HAha, wraz z uwagą i biczowaniem po tyłku. ;)
  • #5 (odp. na #3) Artur Łukasiewicz (2018-06-05 08:42:45)
    Przejazdowe EHZ-12/13 (13 to wersja przystosowana do montażu dodatkowego wyposażenia, jak dzwony czy krzyże św. Andrzeja) też miewają czasem soczewki z sektorem odchylającym, jednak jest to spowodowane raczej brakiem dedykowanych części przejazdowych. Faktem, który warto odnotować przy dyskusji na temat tego typu sygnalizatorów na pewno jest ogromna różnorodność ich wersji i wariantów budowy, która powstała prawdopodobnie w wyniku kompatybilności ich części z semaforowymi. Na takich sygnalizatorach zdarzało się bowiem ponad 5 typów tarcz kontrastowych (okrągłe, okrągłe z wycięciem jak na fot, okrągłe z podłużnym wycięciem, półokrągłe, sygnalizatory bez tarczy itp.), 7 typów daszków (3 odmiany daszków krótkich, daszki semaforowe, tzw. pazury oraz 3 typy dedykowanych daszków przejazdowych, tzw. "szerokich"), 5 typów soczewek (klasyczne fresnele, fresnele z sektorem odchylającym, dedykowane soczewki przejazdowe, tzn. "prążkowane" fresnele oraz szklane lub plastikowe soczewki rozpraszające zapożyczone z późniejszych sygnalizatorów dwukomorowych typów EHZ-31/32), 3 warianty drzwiczek technicznych (w grubszej oraz cieńszej wersji, a także w odmianie semaforowej) oraz trochę innych modyfikacji. Szczerze to wątpię, by gdzieś na świecie była do zaobserwowania podobna różnorodność w obrębie jednego typu sygnalizatora przejazdowego ;)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Pabianice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...