OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Świdnica Miasto

Ostatnia zmiana: 2020-01-08

Legenda (Wygenerowano dnia: 2020-06-01) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2020-06-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-02-18 14:22:20)
    Generalnie Świdnica Miasto powinna zostać po remoncie "285" pozostawiona tylko do obsługi relacji Legnica - Kamieniec.
    Pociągi z Bielawy powinny jechać bezpośrednio przez "Przedmieście".
    Stamtąd, licząc od przejazdu w ul. Westerplatte do początku ul. Długiej, czyli obrzeża centrum, jest tylko 1 km w linii prostej.
    Idąc wolno 15 min. max pieszo.
    Być może niektóre pociągi z Wrocka powinny kończyć/zaczynać tu bieg ale każdorazowa zmiana czoła w relacji do/z Bielawy raczej nie ma sensu.
    To samo dotyczy relacji z Jedliny.
    W ten sposób "Przedmieście" stałaby się stacją nadrzędną do "Miasto".
    Ciekawe jaki będzie faktycznie rozkład jazdy?
    Pod koniec marca wybiorę się do Bielawy to zrobię małą analizę ruchu.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2020-02-18 15:01:17)
    Zapominasz o takim drobnym szczególe, że przy ul. Kolejowej jest centrum przesiadkowe, a przy pl. Grunwaldzkim jeden z głównych przystanków komunikacji miejskiej świdnickiego MPK. Takich udogodnień próżno szukać w przypadku stacji Świdnica Przedmieście, która niegdyś była istotna z uwagi na obecność dużych zakładów pracy, z których de facto pozostała jedynie fabryka wagonów i resztki kilku innych, do których ludzie i tak dojeżdżają autami i autobusami. Relacja Wrocław - Świdnica będzie typowo aglomeracyjna, dla codziennych dojazdów do/z pracy/szkoły/usług dla mieszkańców miasta i to ona jest tu nadrzędna przed Bielawą czy (w dalszej kolejności) Jedliną-Zdrój.
  • #3 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-02-18 15:14:47)
    Flixbus jedzie szybciej i taniej - za 9,99 PLN.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2020-02-18 15:17:36)
    Tia, szczególnie gdy wpadnie w korek na Bielanach i wszędzie dalej. O takie drobnostce jak pojemność taboru nie wspomnę.
  • #5 Marcin (2020-02-18 15:33:13)
    Czy ktoś już wie jak w planach ma wyglądać ta linia po remoncie? Chodzi mi o przystanki czy będzie dużo zmian jak dodatkowe i gdzie będą stacje a właściwie mijanki dla składów i jak będą sterowane.
  • #6 (odp. na #3) do re mi (2020-02-18 16:40:41)
    No to pojechałeś ostro... Prawda jest jednak taka, jak ją przedstawił Wasiu.
    1. Przedmieście nawet w pełnym rozkwicie przemysłu świdnickiego nie był stacja nadrzędną, zwłaszcza w ruchu pasażerskim. Wysiadał/wsiadał, kto miał bliżej, a reszta jechała do Świdnicy Miasto (łącznica 771 nie powstała tak sobie a muzom). Teraz też będzie przystankiem. Poza tym powodzenia życzę idąc od ul. Długiej do Jodłowej spacerkiem 15 minut. Poza tym jeszcze nie jest pewne czy pociągi na linii 285 w ogóle będą jeździły do Bielawy...
    2. Busiarze biorą jeszcze mniej, tylko jest jeden szkopuł - ludzie jeżdżą, bo nie maja alternatywy, a uwierz, że korki na Bielanach i jazda DK35 do przyjemności nie należy.

    Pozdrowienia ze Świdnicy ;)
  • #7 (odp. na #6) Darek Nowak (2020-02-18 19:33:32)
    Wpadnę za miesiąc to sobie wszystko zobaczę "live" jak to wygląda.
    Niestety, byłem tylko 1x w zasadzie tu, w 1976 roku gdy byłem na wakacjach w Jaworze.
    Wtedy też zwiedzilem po raz pierwszy Wrocek, JG, Głogów i Legnicę.
    Pamietam jak były tam jeszcze szyny tramwajowe na ulicach ale już je wyciągali pod asfalt.

    Marcin.
    Tu jest artykuł o przystankach we Wrocku: https://www.wroclaw.…
    Uzupełnienie: https://wroclaw.wybo…
    A łącznica 771 bardziej służyła by wywozić produkcję w głąb Niemiec przez Legnicę zamiast przez Wrocek.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2020-02-19 08:04:24)
    Już teraz w pociągu ze Świdnicy do Wrocławia tłok potrafi być na stacji początkowej w dwuczłonowym szt, po otwarciu 285 obawiam się, że i trójczłon to może być za mało. W końcowym okresie eksploatacji na Główny wtaczała się załadowała po dach Bipa, a w łykendy na odcinku Wrocław - Sobótka był taki tłok, że często ludzie zostawali na peronach. Doskonale pamiętam pielgrzymki na grupę postojową, żeby zająć sobie miejsce siedzące w pociągu. Nie wiem jak UMWD chce tutaj połączyć przewozy aglomeracyjne z wewnątrzmiejskimi, bo już obecnie jest "problem" z pojemnością składów i pasażerowie spoza Wrocławia skarżą się, że nie mogą wsiąść do pociągu, bo składy zapychają ludzie z Nowego Dworu czy Leśnicy.
  • #9 (odp. na #3) Marek Potocki (2020-02-19 12:53:54)
    Dziś rano (przed siódmą) jechałem z Wrocławia do Sobótki. A4 zapchana (jak zwykle), a na DK35 od strony Świdnicy był jeden długi sznur samochodów i za szybko to on nie jechał. Domyślam się, że po 15 jest to samo w przeciwnym kierunku.
    Widziałem gdzieś kiedyś informację, że droga ta jest najbardziej obciążonym odcinkiem w kraju, deklasując nawet dojazdówki do Warszawy.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Świdnica Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...